Chess hyller venner

Mobilselskapet Chess er ute med en ny kampanje som hyller gode venner under slagordet «10 år med lave priser og mer moro».

18246 5ceb5 original
18247 f168f original

Filmene er laget som en takkesang og viser forskjellige vennesituasjoner der venner strekker seg langt for hverandre.

Markedsdirektør i Chess, Jarle Alvær sier at mobilselskapet har gjort det mulig for folk å bruke penger på andre ting enn dyre mobilabonnement i 10 år.

Kampanjen er en serie på fire filmer, rettet mot ulike målgrupper. Gjennomgående tema er vennskap i situasjoner man skal kjenne seg igjen i.

Vi ønsket å hylle venner som er der for hverandre, fordi det er få du holder så hyppig kontakt med som dine beste venner. Filmene har en leken og litt naiv fortellerstil, og noen av situasjonene er jo kanskje litt overdrevet, sier Alvær.

Det er regissør Jesper Andersson i Fredrik Fiction som har laget filmene. Musikk og sang er ved Jon Rørmark, som blant annet laget filmmusikken til Knerten.

Kreatør i Futatsu Industries, Emily Pfeffer sier at valget av musikksinstrument ikke var tilfeldig.

Vi bestemte oss for å gi ukulelen en renessanse. Den er jo gitarverdens svar på mobiltelefonen; utrolig hendig og fin å ha med nesten overalt, så den passer jo perfekt i de fleste vennesituasjoner. Neste ut, er banjo, avslutter hun.

Byrå er Futatsu Industries ved Emily Pfeffer, Niri Bøyesen, Martin Midtbø, Hedda Mjøen, Tone Salvesen, Aris Theophilakis og Hågen Pettersen.

Involverte byråer

95031 b22ea original

Futatsu Industries