DNT frister til fjells

Arbeid av

Turistforeningen er ute med en gerilja-kampanje for å friste osloborgere til fjells i påsken. Kampanjen består av spørsmål, heiarop og oppfordringer skrevet med bokstaver i og av snø.

Kampanjen er en del av diplomoppgaven til Martin Haavardsholm Nichols ved Arkitekthøyskolen i Oslo.
– Snø er et miljøvennlig, naturlig vakkert og gratis materiale. I vinter har vi heldigvis store mengder tilgjengelig. Når kulda forsvinner og snøen smelter, trenger vi ikke lenger bli minnet på om at vi må huske å bruke snøen. Spørsmålene forsvinner uten å sette spor som forurenser, sier Haavardsholm Nichols.

Han forteller at han har vært medlem av DNT i mange år og at han synes det er en helt naturlig link mellom snøbokstavene og de enkle verdiene til Turistforeningen.

Kampanjen spiller på miljøvennlighet, dugnadsarbeid og friluftsglede og gjennomføres av frivillige hos DNT. Kampanjen er tredelt, med en innsats i bykjernen, en i Oslomarka og en på fjellet (Finse).

Idekonsulenter og heiagjeng: Theo Tveterås, Jørgen Westerberg, Torkild Jarnholt og Henrik Berg Slang.

http://snowtype.tumblr.com/
http://turistforeningen.no/
http://www.facebook.com/turistforeningen

Kommentarer

Petter Gulli

7 år, 8 måneder siden

Bransjeglidning igjen. Fint gjort. Likte spesielt godt "Snart framme"

Nicolai Engesvik

7 år, 8 måneder siden

Fantastisk! Bra jobba.