Kattefilmer på YouTube eller hjemmekamp?

Arbeid av Futatsu Industries

Futatsu er ute med ny kampanje for å få flere vålerengasympatisører til å prioritere riktig på kampdag.

Futatsu Industries er i gang med sin første kampanje for Vålerenga, der oppgaven er å minne tilhengerne på at det er hjemmekamp. Tekstforfatter Martin Midtbø sier det handler om å få VIF-sympatisører til prioritere frem mot kampdagen.

– Å få flere tilhengere til å komme seg opp av sofaen og dra på hjemmekamp, handler om å minne dem på velge riktig. Når du får tenkt deg om, er det få ting som er enklere enn å følge hjertet ditt akkurat denne kvelden, sier han.

Kampanjen består av modulannonser, web-bannere og radio, og gir tilhengerne noen ikke fullt så interessante alternativer til å se Oslos eneste topplag i aksjon på Ullevaal. Byrået forteller at de har utviklet en renere grafisk profil, med mer bruk av rødt, blått og hvitt.

«Tro. Håp. Kjærlighet.»
Strategisk leder Hågen Pettersen sier at det er mange følelser knyttet til begrepet «Oslos stolthet» og at man fortsetter å bruke dette på en del flater, men at lidenskapen også skal oppleves som en invitasjon og ikke bare en bombastisk konklusjon.
– Selv gode lag kan ha dårlige dager, og da er det viktig at det er lidenskapen og ikke bare målluttellingen som definerer hva du skal føle. «Tro. Håp. Kjærlighet.» sier jo noe om hva folk føler, men også om hva klubben selv tilbyr. Dette er også viktig i rekrutteringsøyemed, avlutter han.

I mediespilleren: Seks annonser og to radiospotter.

Radiospottene er produsert av BådeOg ved regissør Øystein Johnsen.
Kunde: Vålerenga Fotball
Byrå: Futatsu Industries
Involverte: Martin Midtbø, Niri Bøyesen, Lina Nordland, Nina-Cecilie Loftum, Frode Bjerved, Hedda Mjøen, Jaqueline Werring, Aris Theophilakis og Hågen Pettersen.

Kommentarer

Jørgen Holst

Creative Director, Digital i Bates

7 år, 7 måneder siden

Hm. Her signer man av med "Tro. Håp. og Kjærlighet." Store ord som jeg alltid forbinder med fotball generelt og, for meg i alle fall, Enga spesielt. Men jeg føler ikke at dramatiseringen snakker om det i hele tatt. Derimot vitser den heller om alle de andre tingene jeg kan bruke søndagen min på, noe som ikke engasjerer meg i det hele tatt. Det synes jeg er veldig synd.Som en som har hatt sesongkort de siste seks årene, men som av forskjellige grunner ikke har kjøpt det i år, er jeg på alle måter i målgruppen. Jeg kommer til å dra på kamper. Men der tidligere kampanjer fra klubben min har vekket følelser, og minnet meg på at det går da faen ikke an å sitte hjemme foran TVen når vi skal spille mot RBK, så gjør ikke denne noe særlig med meg. Jeg tror ikke at valget står mellom twitteroppdatering eller sokkesortering vs Engakamp, og det tror jeg heller ikke de bak kampanjen mener, men om de tror at folk blir motiverte til å dra på kamp av å snakke om nettopp det, fremfor å minne folk på hva det er å dra på kamp, hvordan det føles å stå der når laget kommer ut på gresset eller hyller klanen etter at vi slår RBK, da tror jeg de tar helt feil.