«Jeg skulle bare »

Trafikketaten i Oslo lanserer 1. juni en informasjonskampanje for å få ned antallet feilparkeringer i Oslo. Try står bak.

13498 69608 original
13499 5df9c original
13500 eaf1c original
13501 4197e original
13502 ebecb original
13503 42863 original
13504 907a2 original
13505 cf959 original
13506 da7e9 original
13507 d4291 original
13508 c9f5e original
13509 f8fc6 original
13510 2c1f4 original
13511 957de original
13512 19ae7 original
13513 5d766 original
13514 48d34 original

Kampanjens tema er inspirert av den mest vanlige setningen parkeringsbetjentene møter når noen kommer springende til sin feilparkerte bil: «Jeg skulle bare »

Kari Eliassen, kommunikasjonsdirektør i Trafikketaten, sier at en feilparkert bil kan lage mye kaos.

Ofte går dette ut over trikken, og når den ikke kommer fram forplanter problemet seg raskt. Bilene kommer ikke forbi, noe som fører til at nye biler ikke kommer forbi dem igjen. Og neste trikk blir også stående. Enda verre kan det bli dersom feilparkerte biler fører til at utrykningskjøretøyer ikke kommer frem. Vi ønsker at alle skal tenke seg om før de feilparkerer. Byen blir sikrere og enklere å ferdes i når vi unngår parkeringskaos, sierEliassen.

Try Reklamebyrå med kreativt team Karin Lund og Øystein Halvorsen står bak kampanjen. Konsulent Arne Eggen sier at man skal nå alle som kjører og parkerer i Oslo.

Først og fremst de det er mulig å påvirke de som skjønner problemet, men som innimellom feilparkerer likevel. I tillegg trenger ambassadørene drahjelp og gode argumenter. Og treffer vi riktig godt oppnår vi kanskje målet med at byens befolkning i større grad ser hvilken viktig jobb trafikketaten gjør. At etatens tilstedeværelse er helt nødvendig at noen er nødt til å gjøre en til tider upopulær jobb for at vi alle skal komme frem dit vi skal trygt og til rett tid.

Kampanjen kommer til å bli synlig i bybildet de neste ukene. I leskur, bysykkelstativer, boards på utvalgte vegger, på trikker og busser. I tillegg vil en liten brannbil i buddy-format kjøre rundt og stoppe på utvalgte steder. Betjenter vil snakke med publikum og dele ut informasjonsfoldere med gode parkeringsråd.

Kreative: Øystein Halvorsen og Karin Lund

Prosjektleder: Kaya Yssen Try

Konsulent: Arne Eggen

Involverte byråer

Frame

TRY