Macho er fortsatt back

Arbeid av

TBWA\Oslo er klare med ny kampanje for XL-Bygg. I årets kampanje fortsetter temaet Macho is Back og vi møter fortsatt Dave Legeno i rollen som macho-mannen.

XL-Bygg høstet lovord, oppmerksomhet og solid med markedsandeler på fjorårets lansering av nordens største byggevarekjede med temaet Macho is Back. En sentral skikkelse i kampanjen var den engelske skuespilleren Dave Legeno i rollen som macho-mannen. Legeno, kjent fra blant annet «Harry Potter», «Snatch», «Batman Begins» og «Elizabeth – the golden age», stiller opp på ny i årets kampanje, som består av fem filmer.

– XL-Bygg skal være macho, de skal være de som best skjønner livet til målgruppen, proffer og sjølbyggere. De skal være «den hyggelige eksperten», ærlige, redelige, de som alltid er der for kundene sine. I denne nye filmkampanjen forsøker vi å få frem dette, og derfor lekte vi oss med ulike filmgenre for å dekke de fem kjerneområdene virksomheten, sier Henrik Bydal og Eva Grefstad Knudsen, kreativt team hos TBWA\Oslo.

Team hos TBWA\Oslo:
Kreatører: Eva Grefstad Knudsen, Henrik Bydal
Prosjektleder: Hedvig Lyche, Anja Børresen
Assistenter: Vincent Vestly, Martin Holm
Kundeansvarlig: Nicholas McLean
Kreativ leder: Erik Heisholt

Produksjonsselskap: Fantefilm
Regi: Roar Uthaug
Produsent: Elle-Beth Lønnestad
Ansvarlig hos XL-Bygg: Willy Flermoen

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.