Miljøvinner med ny kampanje

Arbeid av

Smart og Futatsu Industries har lansert en ny kampanje for nye Smart fortwo, bilen med verdensrekord i lavt utslipp for ikke-elektriske biler.

Markedssjef Christian Gottschalk sier at Smart med sine 86 gram per kilometer er den ikke-elektriske bilen med lavest utslipp på veien i dag.

– Smart har lavest utslipp av alle biler og snart kommer også den elektriske versjonen. Det betyr at Smart fortsatt vil være det beste alternativet for deg som tenker miljø, uansett kraftkilde. Kampanjen formidler miljøverdiene på en soft måte, først og fremst fordi vi var opptatt av å skape positive assosiasjoner til Smart. De hardtslående argumentene kommer senere, sier markedssjefen, som vil kjøre en oppfølgende taktisk kampanje i Storbyavisene, tv2.no, Finanavisen, DN, Massiv og Dagbladet Magasinet.

Kampanjen består av boards, magasinannonser og radio. Gottschalk sier at Smart inntil i fjor kun var distribuert i Oslo, men at Bertel O. Steen har utvidet med forhandlere i Bergen, Stavanger og Kristiansand.

Det er Futatsu Industries ved Frode Bjerved, Niri Bøyesen, Aris Theophilakis og Sonja Njølstad som har laget kampanjen. Illustratør har vært Börge Bredenbekk og radioproduksjon var ved Rørmark Musikkproduksjon.

Kommentarer

Tore Woll

Kreativ Leder i LLOWBANK*

7 år, 6 måneder siden

I og med at det er snakk om følelser her, så kjenner jeg at jeg liker printen/boardsen spesielt godt. Deilig at formen på en bil er like sterk som bilen selv. Kult å ikonisere den. Radioen treffer meg ikke så godt, men skjønner godt at det er en personlig sak. Kul jobb!

Thorbjørn Ruud

Art Director/Partner i POL

7 år, 6 måneder siden

Enig med Tore her og tommel opp for en fin-fin art direction på printen.