Noe gammelt, noe nytt, noe lånt, noe blått

Arbeid av TRY

Ny Blue Motion-kampanje fra Volkswagen og Try.

Harald A. Møller/Volkswagen starter i disse dagen er ny kampanje for sin modellserie Blue Motion, som er biler med lavere forbruk og utslipp.

Med oppfordringen Think Blue blir målgruppen nådd blant annet gjennom en ny TV-film og en fire-siders annonse i dagspressen.

Teamet hos Try er:
Tekstforfatter: Petter Bryde
AD: Thorbjørn Ruud
Konsulent: Morten Polmar
Prosjektleder: Cathrine Wennersten
Mac: Thomas Bråten

Illustrasjon: Torgeir Sanders
Filmproduksjon: Gimpville AS

Ansvarlig hos kunde: Markedssjef Irene Solstad

Kommentarer

Thorbjørn Ruud

Art Director/Partner i POL

7 år, 5 måneder siden

Hei "Magne". Regnet med at du stakk innom her igjen, for å se om noen kommenterte det "modige" innlegget ditt. Alltid stas med kritikk, men først og fremst fra folk som eksisterer. Jeg ser du jobber med å bygge opp en fiktiv figur med egen Facebook side og greier. WOW! Jeg er skikkelig imponert. Kanskje du kan sende inn stuntet ditt i Pionér kategorien i Gullblyanten neste år? Hilsen "Thorbjørn"

Per Kristian Voss Halvorsen

Kreativ leder i ANTI

7 år, 5 måneder siden

Kan dette være Lars Bie i ny drakt, men uten den stikkende analogien? Kanskje etternavnet denne gangen er en lek med Larkollen og Holmenkollen for å gi inntrykk av kjennskap til divergerende målgrupper (Kim, send meg fremmedordboka!)?

Tore Woll

Kreativ Leder i LLOWBANK*

7 år, 6 måneder siden

Mulig jeg ikke var på det møtet hvor alle bestemte seg for å ikke kommentere så mye på jobber lenger, men jeg bryter stillheten:
Alltid vågalt med sånne ideer, det kan fort bli drit - men dette ble rett og slett dritfint!
Bra jobba!

Rolf Risnes

7 år, 6 måneder siden

Henger meg på Tore her. Veldig bra jobba. Enkel, annerledes-virkningsfull.

Magne Larholmen

7 år, 6 måneder siden

Vil denne reklamen selge en eneste bil? Eller merkevarebygge bilen for den saks skyld? Dette er et eksempel på lekker gjennomføring men elendig strategi, og ikke minst ekstremt tradisjonell medieplassering. Et klassisk eksempel på reklame for reklamens skyld. Typisk Try, haha.

Odd Einar Hennøy

Tekstforfatter i Alle Gutta

7 år, 6 måneder siden

Aftenposten dagens i rekkefølgen med wrong Something

remi juliebø

7 år, 6 måneder siden

syntes det var noen smarte vendinger her. bra jobba