IKEA drar i gang med karaoke

Som del av en større soveromskampanje, er IKEA nå ute med en rent taktisk kampanje, hvor de inviterer til «sing along» i flere kanaler.

16417 37321 original
16419 abb30 original

– Idéen ble unnfanget da utendørsplakater skulle lages. Derfra var veien
uunngåelig kort til radio og nettannonser med lyd, sier Johan Christian
Hafstad, AD i IKEA Norge.

I tillegg til utendørs, riksdekkende eterradio og Spotify, annonseres
dyne- og putetilbudet på nettsteder som Finn, Dagbladet, SOL, Startsiden
og TV2.

– Dette er nok en morsom og utradisjonell banner-ide fra IKEA-gjengen.
IKEA er flinke til å inkludere detaljer og småsnacks i sine taktiske
nettannonser. En holdning vi i MediaFront for øvrig deler med IKEA, sier
konsulent Mikael Eriksson.

– Det er åpenbart viktig for oss at det er en klar link mellom ekstern
kommunikasjon og egne kanaler. På IKEA.no møtes du av karaokebannerne,
og kunder på varehusene vil se de samme plakatene som er i bybildet, og
høre radiospotten over kunderadioen.

Om de nynner i takt med
annonseringen av tilbudet gjenstår å se, avslutter
kommunikasjonsrådgiver og kampanjeansvarlig i IKEA, Cathrine Boije.

Involverte. Konsept, idé og utforming av IKEA ved AD Johan Christian Hafstad,
Online-ansvarlig Alexander Grønli og Kommunikasjonsrådgiver Cathrine
Boije.

Bannerproduksjon av Mediafront: Mikael Eriksson, Linn Wirum, Alexandra
Thorvall og Piotr Wojciechowski.

Verdens Sterkeste Mann har skrudd lyd: Manus av Fredrik Weisser, og lyddesigner har vært Kjetil Røst Nilsen?. Produsent har vært Ole Peder Henriksen, og
MediaCom står bak mediestrategien.


a30f79e4-9dd3-469a-a89c-e8e164ed30f9.mp3

16416-f0225-original.mp3
Last ned

40245623-d23f-4059-ad81-396cf015033b.mp3

16418-eeebe-original.mp3
Last ned

Involverte byråer

21761 f97b8 original

MediaFront