IKEA drar i gang med karaoke

Arbeid av MediaFront

Som del av en større soveromskampanje, er IKEA nå ute med en rent taktisk kampanje, hvor de inviterer til «sing along» i flere kanaler.

–– Idéen ble unnfanget da utendørsplakater skulle lages. Derfra var veien uunngåelig kort til radio og nettannonser med lyd, sier Johan Christian Hafstad, AD i IKEA Norge.

I tillegg til utendørs, riksdekkende eterradio og Spotify, annonseres dyne- og putetilbudet på nettsteder som Finn, Dagbladet, SOL, Startsiden og TV2.

–– Dette er nok en morsom og utradisjonell banner-ide fra IKEA-gjengen. IKEA er flinke til å inkludere detaljer og småsnacks i sine taktiske nettannonser. En holdning vi i MediaFront for øvrig deler med IKEA, sier konsulent Mikael Eriksson.

–– Det er åpenbart viktig for oss at det er en klar link mellom ekstern kommunikasjon og egne kanaler. På IKEA.no møtes du av karaokebannerne, og kunder på varehusene vil se de samme plakatene som er i bybildet, og høre radiospotten over kunderadioen.
Om de nynner i takt med annonseringen av tilbudet gjenstår å se, avslutter kommunikasjonsrådgiver og kampanjeansvarlig i IKEA, Cathrine Boije.

Involverte. Konsept, idé og utforming av IKEA ved AD Johan Christian Hafstad, Online-ansvarlig Alexander Grønli og Kommunikasjonsrådgiver Cathrine Boije.
Bannerproduksjon av Mediafront: Mikael Eriksson, Linn Wirum, Alexandra Thorvall og Piotr Wojciechowski.
Verdens Sterkeste Mann har skrudd lyd: Manus av Fredrik Weisser, og lyddesigner har vært Kjetil Røst Nilsen?. Produsent har vært Ole Peder Henriksen, og MediaCom står bak mediestrategien.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.