IKEA frister med prøveligging

Arbeid av IKEA

Med parkourartister og madrasshoppeslott i bagasjen, legger IKEA ut på norgesturné for å skaffe 90 prøveliggere.

Mandag 21. juni gikk startskuddet for madrassturnéen. Med seg i reisefølget har IKEA en egen testlab, hvor madrasseksperter gir råd til alle som ønsker å prøveligge IKEAs sultan-madrasser. Roadshowet markerer starten av jakten på 90 prøveliggkaniner. Oppdraget deres er kort og godt å teste ut madrasser for IKEA i 90 netter.
– Med komfortgarantien ønsker vi å stimulere til økt prøving. Vi vil at folk skal være trygge på at de har valgt riktig og at de er komfortable med madrassen sin. Den eneste måten å finne ut det på er å prøve over tid, sier kommunikasjonsrådgiver og kampanjeansvarlig i IKEA, Cathrine Boije.

Selve roadshowet markedsføres på nett og radio. IKEA har blant annet laget en søvndyssende playlist for Spotify, og de kjører nattlige spotter i beste sovetid. De bruker også sin egen Facebook-side aktivt, i tillegg til annonser. All trafikk drives til IKEA.no, der man kan søke om å bli prøveligger.

Til å bygge videre kjennskap om komfortgarantien benyttes flere kanaler; DM som distribueres med magasin og på varehusene, magasinannonser og en omfattende nettkampanje.
– De 90 personene som plukkes ut, skal felle sin som dom over madrassene etter 90 netter. Denne kampanjen er med andre ord to be continued, avslutter Boije.

Involverte: IKEA står selv for konsept, idé og utforming v/ AD Johan Christian Hafstad, Online-ansvarlig Alexander Grønli og Kommunikasjonsrådgiver Cathrine Boije. Mediafront har produsert bannere, og Verdens Sterkeste Mann radiospottene. JCP er ansvarlige for gjennomføringen av Prøveligg-turnéen, mens MediaCom og PR-Operatørene står bak medie- og PR-strategi.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.