Lokker med opplevelser

Arbeid av Dinamo

Dinamo lanserer nytt kommunikasjonskonsæpt førr mærkevaren Nord-Norge.

I går ble merkevaren Nord-Norge lansert, med nytt kommunikasjonskonsept fra Dinamo. Mange lokale medier var tilstede på lanseringen, som skjedde på markeringer i Bodø, Tromsø og Alta samtidig.

Prosjektet omfatter design, PR og reklame, og har vært et samarbeid på tvers av hele Dinamo-huset.

Felles løft. Nord-Norsk Reiseliv er en felles satsing på markedsføring for den nordligste landsdelen, og er et samarbeid mellom Nordland, Troms, Finnmark og Svalbard. Kommunikasjonskonseptet skal fungere både overfor Norge, Norden og det øvrige Europa. Innholdsmessig skal det fokuseres på opplevelsesområdene naturfenomener, kyst og kystkultur, det arktiske og samisk kultur.

Korte historier. – Vi har utviklet logo og grafisk profil. Akkurat som menneskene i landsdelen, er logoen formet av naturen, og dét på flere ulike måter. Den kan ses som en abstraksjon av nordlyset eller som kontraster mellom det kalde og det varme, noen vil se hint av det samiske, andre vil se landsdelens geografiske utforming. I tråd med det nordnorske folkelynnet er det fargerikt og kraftfullt, med rette kanter som symboliserer direkthet, forteller designer Kristine Lillevik. Det er også utviklet et reklamekonsept med en slagord som i den internasjonale versjonen lyder «It’s a different story».

– Konseptet kan kanskje best beskrives som «short short stories», korte, personlige, løsrevne skildringer av små øyeblikk fra noens reiser i Nord-Norge, forteller tekstforfatter Stein Simonsen.

Involverte i Dinamo: Christin Utigard, Anniken Fjelberg, Kristine Lillevik, Levi Bergqvist, Morten Kristiansen, Torstein Greni, Stein Simonsen, Mats Nyquist, Turid Rønningen, Anita Engen Hjelset, Bjørn Tumyr og Guro Trevland.

Hos nettavisen iTromsø kan du se film om hvordan Nordnorsk Reiseliv AS skal profilere landsdelen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.