Søker postkortmodeller i UK

Arbeid av Dinamo

Nord-Norge og Dinamo går nye veier for å skape interesse og engasjement blant turistene i Storbritannia. Idéen går ut på å trykke opp nye postkort for landsdelen.

For å få det til trenger de nemlig modeller som passer inn i rå natur og friske friluftsaktiviter. Slike søkes det nå etter via gigantiske boards på undergrunnsbanen i London og på nett.

De som blir utvalgt reiser til Nord-Norge i august på fotoopptak, og får nødvendigvis en solid dose naturopplevelser med på kjøpet. For å søke må man besøke kampanjesiden på Facebook, hvor audition skjer ved at man setter inn bilde av seg selv på et av mange flotte bilder fra landsdelen. Kampanjesiden kan sees på www.visitnorway.co.uk/postcardmodels.

– Jobben føyer seg inn i rekken av kampanjer vi lager stadig flere av, der vi integrerer analogt med digitalt, og hvor idéen ikke er begrenset til en artig dramatisering, men består av en aktivitet. Med den riktige idéen til aktivitet kan det ofte bli lettere å si noe som oppleves både annerledes, sant, relevant og engasjerende. Samtidig kan den tradisjonelle reklamens rolle da begrenses til å fortelle om aktiviteten, forteller Stein Simonsen og Torstein Greni, kreatørteamet i Dinamo Reklame.

Samme team og samme formel står bak tidligere kampanjer som «Innsamling av sekunder» for Leger Uten Grenser, «Norges best betalte jobb» for Staples og «Finn danskene« for VisitDenmark.

Med seg på postkortkampanjen har de rådgiver Christin Elvegård Utigard, prosjektleder Anita Engen Hjelset, AD-assistent Guro Trevland og webprodusent Fredrik Østbye. Produksjonsselskapene bak nettsiden er Good Morning på frontend og Meat Digital på backend. Kampanjen er et samarbeid mellom Nord-Norsk reiseliv, som forvalter den nye merkevaren Nord-Norge, og Innovasjon Norge i UK.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.