100.000 malte huset på Facebook

Arbeid av Allegro

Stor aktivitet fra hele landet på interaktiv kampanje fra Sandefjord.

Det går oss ikke hus forbi hvilken husfarge vi eller naboen velger. «Årets utendørsfarge 2010» er nyrlig kåret, folket har talt. Nær 100.000 nordmenn har engasjert seg via Facebook og «malt» hus etter hus. Og resultatet er klart; det skal være nøytralt.

– Vi håpet på en oppslutning på 20.000 i kåringen av årets utendørsfarge. At det totalt ble over 95.000 som deltakere i konkurransen via Facebook, overgikk våre mest optimistiske anslag, sier Stig Østereng daglig leder i Allegro Interaktiv.

Tidløse resultater. Malingsprodusenten Jotun i Sandefjord oppfordret det norske folk til å bli med i kåringen av «Årets utendørsfarge 2010».Selve konkurransesiten var lagt opp etter Jotuns nye fargekart, «Tidløse eksteriørfarger», hvor man enkelt kunne teste de ulike fargene på et forhåndsvalgt hus, og deretter avgi sin stemme. De tre øverste kulørene på premiepallen viser at vi er lei den fargerike tiden. Nå skal det være lyst og nøytralt.

Resultatene ble som følger:
1. plass: 1001 Jotun Egghvit, med 15,3 % av stemmene.
2. plass: 1376 Jotun Frostrøyk, 14,8 %.
3. plass: 001 Jotun Hvit og 14,6 %.

Hovedgevinsten var utendørsmaling og arbeid utført av en malermester til en samlet verdi av inntil 100.000 kroner.

Malingsprodusenten valgte lokalt. Idé og konsept, design, teknisk utarbeidelse og integrering mot Facebook er utarbeidet av Sandefjordsbaserte Allegro Interaktiv.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.