Bleed fornyer eiendomsmegler

Arbeid av Bleed

Eiendomsmeglerkjeden Ihus har nylig gjennomført en modernisering av sin visuelle profil.

Det er Bleed som står bak reprofileringen.
–– I en konkurranseutsatt og forholdsvis konservativ bransje har ihus alltid turt å gå egne veier, og den nye profilen er inget unntak, sier Annika Mørch, strategy manager i Bleed.

–– I hus var de første i bransjen til å stille uten dress på visning, og de har alltid vært opptatt av å kjøre en moderne og uformell stil, i kombinasjon med profesjonelle og kvalitetssikre prosesser. Som markedsleder i Oslo øst og sentrum og utfordrer i Oslo vest bidrar den nye profilen til ytterligere å forsterke posisjonen.

Erik Hedberg, seniordesigner i Bleed, forteller om tanken bak den nye profilen.
–– Gjennom et tidløst grafisk uttrykk ville vi skape noe nytt i eiendomsbransjen, noe som reflekterer Ihus' filosofi og kjernevirksomhet. Inspirasjonen er hentet fra fysiske arealer og konstruksjoner. Vi har også hentet inspirasjon fra innredning og det som skaper personlighet i hjemmet.

Fredrik Sanne, som er administrerende direktør i Ihus, sier seg meget fornøyd med jobben.
–– Å re-designe vår profil var en strategisk avgjørelse som skal gjøre oss mer konkurransedyktige ikke bare når det gjelder å tiltrekke oss kunder, men også gode meglere og franchisetakere.

Kommentarer

Alexander Johannessen

7 år, 2 måneder siden

Det espeN skriver om våre annonser er noe av grunnen til at vi endret profil.
En annonse i avis er både markedsføring for boligen som skal selges og meglerhuset. Vi syntes for mange meglerkjeder "fronter" seg selv for mye mens boligen syntes for lite.
Ved å tone ned vår egen profil mener vi at kundens (boligselgerens) annonsekroner (det er jo tross alt kunden som betaler avisannonser) blir brukt riktig ved å fronte salgsobjektet og ikke vår logo/profil.
Uten å nevne navn vil jeg jo påstå at flere av våre konkurrenter fronter seg selv mer enn de fronter sine salgsobjekter.
Alexander Johannessen - megler iHUS