I dag lanseres et helt nytt butikk- og reklamekonsept for lavpriskjeden Coop Prix. Kjøper du en vare, får du med en annen på kjøpet. Eller som Coop Prix sier det i disse reklamefilmene: «Smil du har gjort en god deal». Det er Try reklamebyrå som står bak reklame- og butikkkommunikasjonen i forbindelse med relanseringen.
Kjedens største lansering. Filmkampanjen starter på TV2 i dag, men konseptet vil også bli merkbart i andre kanaler. Relanseringen av kjeden og innføringen av deal-konseptet blir den største lanseringen gjennom kjedens 20-årige historie.
Markedstrykket vil bli formidabelt og Coop Prix vil bli profilert både i tv og radio, sier senior merkevaresjef Jorun Thue og produktsjef Kari Grothe Karlsen i Coop Norge Handel, som sammen med kjedeadministrasjonen i Coop Prix står bak ideen og relanseringen.
Blankpusser profilen. Vi vet at vi er konkurransedyktige på pris. Relanseringen og «deal»-konseptet skal hjelpe oss til blankpusse profilen og styrke oppfatningen av Coop Prix som en lavpriskjede hos forbrukerne, sier kjededisponent Roy Tony Midtdal i Coop Prix.
Det er laget omfattende butikkmateriell til konseptet. Det blir takheng, korridorplakater, floorgraphic, vippetasser og banner til portåpnere. Noe av materiellet er til fast bruk i butikken, og som beskriver konseptet for kundene. I tillegg kommer materiell hver måned som skal brukes til «månedsdeal».
I mediespilleren: To filmer og et annonseoppslag.
Team fra Try:
AD: Karin Lund
Tekstforfatter: Øystein Halvorsen
Konsulent: Helge Gjertveit
Prosjektleder: Cathrine Wennersten og Lise Schelvan
Mac-designer: Ole Jakob Bøe Skattum
Ansvarlig hos Coop Prix: Jorun Thue og Kari Grothe Karlsen
Filmene er produsert av One big happy family med Ole Endresen på regi og Helene Hovda Lunde som produsent.
Involverte byråer
TRY