Move Men til en fest nær deg

Arbeid av Suddenly Oslo

Norgeslanseringen av det nye bevegelsessystemet til Playstation 3, «Playstation Move», har fått stor oppmerksomhet på internett.

Suddenly har laget lanseringskampanjen for Playstation Move i Norge, i samarbeid med Nordisk Film, som er Playstation-distributør her tillands.

Festkræsjing. – Utgangspunktet for idéen til kampanjen er at Playstation Move må prøves for at man skal kunne forstå de overlegne egenskapene. Vi jobbet for å fremskaffe den mest autentiske demonstrasjonen vi følte var mulig. Så hva er da bedre enn en fest som allerede finnes, i en naturlig atmosfære, med folk som kjenner hverandre?, spør byrået retorisk.

Kampanjen er i utgangspunktet en Facebook-satsing der Playstation Move, representert ved såkalte Move Men, tråler Facebook etter fester, med innsikten at folk ikke er så nøye med personvernet når de oppretter arrangementer.
– Vi søker opp ulike typer fester som spillkvelder og bursdager, og kommer på overraskelsesbesøk. Med vertens velsignelse disker de så opp med en komplett helaften. Er festen bra, og verten heldig, lister de seg ut igjen, og legger igjen utstyret, forteller byrået.

– Dette er en spennende form for event, der egenskapene til de ulike kanalene blir utnyttet og kompletterer hverandre. Vi gleder oss til vi om en uke uke skal begynne å krasje fester.

Alle festene vil bli dokumentert og klippet sammen, og resultatet vil dukke opp på Facebook.com/playstationmovenorge

Forvirring i børjan. Etter en snau uke på Youtube har teaserfilmen som skal forklare konseptet på Facebook-sidene fått over 100.000 treff. Den har også blitt nevnt på Gizmodo, Highsnobiety, Geek og Kotaku. Men kreativ leder Tom Andersson forteller at det hersket en del forvirring i begynnelsen av kampanjen.
– Kræsjinga av fester starter først om en uke, og filmene fra kræsjinga kommer uken etter der igjen. I starten hersket det litt forvirring, da mange trodde det var en enkeltstående reklamefilm for Sony i Europa.

Kampanjen går på siden av den «offisielle» norgeskampanjen, forteller han.
– Det er morsomt hvordan internett har gjort denne lille kampanjen til en så viktig del av lanseringen av Move, avslutter Andersson.

Det er Film Faktisk som står bak filmen:
Produsent: Bjørn Glesdtad
produksjonsleder: Kyrre Rydsaa Melbø
Regi/manus: Lars Åndheim

Eventene blir gjennomført av Arenq Group

Kommentarer

Henrik Berg Slang

Tekstforfatter/Kreatør i Dinamo

7 år, 2 måneder siden

Så fin film.