Brrrrrr eller mmm?

Arbeid av MediaFront

IKEA mener vi burde bytte til vinterdyne, og på den måten legge grunnlaget for hvorvidt nettene blir kkkkalde eller varmmme.

IKEA har i samarbeid med Mediafront og Verdens Sterkeste Mann utviklet en taktisk vinterdynekampanje, hvor det i flere kanaler spilles på at vi går kjøligere tider i møte. Bannerannonsene henter data fra yr.no og gir deg temperaturen den kommende natten på ditt hjemsted. Radiospottene snakker generelt om at det er opp til deg hvorvidt vinteren blir brrr eller mmm.

Produsent Ole Peder Henriksen i Verdens Sterkeste Mann mener valget bør være enkelt, ettersom man hver dag denne uken får en påminnelse om at vinteren kommer, før eller siden.

Mikael Eriksson, konsulent i MediaFront, er ikke overraskende helt enig.
– Nettannonsene benytter seg av de mulighetene vi som kreatører har på nettet, og skaper et relevant og personifisert budskap for mottageren, uttaler Eriksson.

Spottene går på riksdekkene radio og Spotify, og temperaturen du kan vente deg i natt kan du se på nettsteder som Finn, Dagbladet, SOL, Startsiden og TV2.

I mediespilleren: Tre screenshots, to Spotify-spotter og fem radiospotter.

Involverte:
IKEA: AD Johan Christian Hafstad, online-ansvarlig Alexander Grønli og kommunikasjonsrådgiver Cathrine Boije.

Mediafront: Mikael Eriksson, Linn Wirum, Alexandra Thorvall og Piotr Wojciechowski.

Verdens Sterkeste Mann:
Manus: Fredrik Weisser
Lyddesigner: Kjetil Røst Nilsen
Produsent: Ole Peder Henriksen

MediaCom står bak mediestrategien: Tord Sollie, Marthe Humlen, Heidi Bjørang, Jannicke Ruud og Linda Kling.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.