Brukergenerert radiokampanje

Arbeid av Dinamo

Nettkampanjer har lenge vært preget av brukergenerert innhold. Nå går Dinamo nye veier og baserer seg på brukergeneret innhold på radio med en kampanje for Statens Vegvesen.

I fjor ble Dinamo og Statens vegvesen belønnet med sølv og tre stjerner i Stella – prisen for effektiv reklame, for kampanjen «Hvilken side av fartsgrensen er du på

Kampanjearbeidet fortsetter og høstkampanjen er nå på lufta. Utgangspunktet for kampanjen er de mange ulykkene som skyldes at farten settes for lite ned når veien er våt. Mange bilister tror feilaktig at det er først når det flyter på veien at fuktighet skaper fare. Faktum er at selv vanlig våt vei kan halvere veigrepet. For å tilføre dette faktabudskapet en emosjonell dimensjon, ønskes publikums egne stemmer inn i radioreklamene.

Her kan du høre hvordan en slik reklamespott kan høres ut.

Å lese inn egen hilsen gjør du på facebook.com/radiohilsen eller ved å ringe 21012101. 100 bidrag vil bli brukt i 50 forskjellige radiospotter som sendes på P4 og Radio Norge. Alle som får sin hilsen på radio får beskjed om hvilken dag de kommer på.

Kampanjefilmen som ligger i mediespilleren kan du også se på YouTube.

Teamet:
AD Torstein Greni
Tekstforfatter: Stein Simonsen
AD-assistent: Trine Kvarud
Prosjektleder: Lene Gjelsvik
Kundeansvarlig/rådgiver: Christin Utigard

Radio: Sagveien Resort
Animasjon: Animasjonsdepartementet
Web: Good Morning
Telefoni: Aspiro
Facebook: www.medialight.no

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.