Imsdal i nytt format

Arbeid av

Stillvannprodusenten lanseres på spesialutviklede glassflasker som skal distribueres gjennom restauranter.

Det er designbyrået Frank, som sammen med Hugo Industridesign, har utviklet glassflaskene. Seniordesigner i Frank, Nick Bilmes, forteller at byrået i tillegg til utviklingen av glassflaskene har jobbet med evaluering av strategisk plattform. Og de har gitt merkets visuelle identitet en oppgradering.
– Imsdal er en meget gjennomarbeidet og godt forvaltet merkevare, så vi har gått varsomt til verks her, forteller han.

Frank har også utviklet et digitalt forvaltningsverktøy, som gjør det enklere å styre merkevarens visuelle eiendeler konsistent, på tvers av kanaler og flater.

Glassflasken er utviklet i samarbeid med Hugo Industridesign.
– Dette har vært et samarbeidsprosjekt med Frank, hvor vi har jobbet strategi, visuell identitet, industridesign og grafisk design integrert, sier Martin Fougner fra Hugo.

– Designet er basert på merkets 0,5 liters format, som med sin slanke og stramme form har blitt ikonisk blant målgruppen, avslutter Fougner.

Flaskene distribueres utelukkende gjennom restauranter.
Team hos Frank:
Designer: Anette Kirkeby
Seniordesigner: Nick Bilmes
Account Manager: Nils Jørgen Kittilsen
Rådgiver: Oscar Michaelsen

Teamet hos Hugo:
Industridesigner: Martin Fougner
Industridesigner: Jørgen Leirdal

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.