«Lotto-millionærer er ikke som andre millionærer» er et av Norgeshistoriens lengstlevende reklamekonsept. Nå er Try og Norsk Tipping ute med den 46. reklamefilmen i serien. Marius Holst har hatt regien, og denne gangen foregår filmen i et borettslag et eller annet sted i Norge.
Det sier seg jo selv at mange av de «opplagte» ideene er gjort, men det er fortsatt mulig å finne nye vrier på Lotto-konseptet. Så får vi håpe at folk liker denne vrien vi ser i filmen som har fått navnet «Valget», sier det kreative teamet Karin Lund og Øystein Halvorsen i Try reklamebyrå.
Vi har en lang historie med mange godt likte Lotto-filmer, så vi blir aldri helt kvitt følelsen av å konstant måtte hoppe etter Wirkola hver gang vi slipper en ny Lotto-film. Denne filmen er folkelig, lun og vi håper den har et snakkispotensial, sier Tove Kristin Liberg i Norsk Tipping.
I løpet av noen dager vil det også lanseres en egen nettaktivitet hvor du kan lage din egen mini-valgkampanje (mens du venter på å bli Lotto-millionær) med mulighet for spredning via sosiale medier.
Team fra Try:
AD: Karin Lund
Tekstforfatter: Øystein Halvorsen
Prosjektleder: Cathrine Wennersten
Konsulent: Morten Polmar
Team fra 4 ½
Regi: Marius Holst
Produksjonsleder: Mette Waage
Produsent: Magnus Castacrane
SFX: Gimpville v/ Torgeir Sanders
Production designer: Kristine Wilhelmsen
Ansvarlig hos Norsk Tipping:
Tove Kristin Liberg
Marit Torseter
Rita Helgesen
Involverte byråer
TRY