Tele2 på Facebook

Arbeid av

At mobiloperatøren har penetrert de sosiale mediene er kanskje ingen verdensnyhet i seg selv, men applikasjonene de har spesialutviklet for siden er interessante.

Tele2 er nå live med egen side på Facebook. Sidene skal skape et nærmere forhold mellom Tele2 og deres kunder gjennom å gi reell nytte og verdi. Facebook-sidene skal utvikles over tid og i tett dialog med Tele2s kunder, ifølge Hyper Interaktiv, som har vært samarbeidspartner på prosjektet.

På Facebook-sidene til Tele2 kan fansen selv stemme frem hvilken mobil de ønsker skal være på tilbud, alle som er fans kan sende gratis SMS, i tillegg til kundesupport og konkurranser der 14 lykkelige kunder så langt har fått dekket sin mobilregning av Frank*.
– Etter å ha prøvd oss litt frem i sosiale medier det siste året, var det godt å endelig lansere oss i den største kanalen, Facebook. Vi føler at vi får tatt pulsen på kundene på en helt annen måte på Facebook enn andre steder, og engasjementet rundt lanseringen har vært stort i alle avdelinger hos Tele2, sier Kjartan Bjørkvold, online manager i Tele2.

Forankret internt.
Det er Hyper Interaktiv som i samarbeid med Tele2 som har utviklet sidene.
– Vi har jobbet tett sammen med Tele2 i hele utviklingsløpet fra strategi til endelig løsning. Facebook-satsingen til Tele2 er godt forankret internt i hele organisasjonen, noe som er en viktig forutsetning for å lykkes godt i sosiale medier, uttaler Lars-Petter Windelstad Kjos, kreativ leder i Hyper Interaktiv og rådgiver for Tele2.

Ifølge Windelstad Kjos er «Send gratis SMS» en av de mest populære applikasjonene.
– At nesten 30 prosent av alle som har installert applikasjonen ikke er kunder av Tele2 i dag viser at Facebook også kan bli en viktig kanal for Tele2 å flere kunder.

Ved lansering er følgende fire applikasjoner utviklet:

*It's on Frank! Dette er en konkurranse hvor du må være den første til å klikke på Frank sin lommebok når den åpner seg. Klarer du det, dekker Frank mobilregningen din for neste måned. Lommeboken åpner seg bare en gang om dagen, så her gjelder deg å smøre seg med tålmodighet!

Ukens mobil. Hver uke vil Tele2 ha et godt tilbud som du bare får gjennom Facebook, og det er brukerene som bestemmer hvilken telefon som skal komme på tilbud!

Hjelp. En veldig enkel applikasjon som gir en enkel oversikt over de mest spurte spørsmålene til Tele2.

Send SMS. Du kan også sende SMS fra Tele2 sin Facebook-side, uansett om du er kunde eller ikke. Hver måned kan du sende opp til 100 meldinger, og helt uten å forlate Facebook.

Se facebooksiden her.

Fra Hyper Interaktiv har følgende jobbet med prosjektet: Are Sundnes (Konseptutvikler), Gro Larsson (Konseptutvikler), Marcus Kjeldsen (Motion graphics), Johannes Gorset (Programmering), Atle Mo (Design), Hedda Skårbekk (prosjektleder), Lars-Petter Windelstad Kjos (rådgiver)

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.