Tilbake til framtiden

Arbeid av ANTI

Motion Blur er ute med ny profil og nye nettsider, laget av Anti. Profilen tar et historisk sveip fra 100 år tilbake i tid og frem til idag.

Motion Blur er, som de aller fleste av KFs lesere vet, et av norges ledende produksjonsselskaper, med produksjoner innen reklame, film og digitale medier.
– Vi ønsket å vise hvilken erfaring og kunnskap Motion Blur representerer. For å løfte frem denne ideen ønsket vi å vise et selskap som har endret seg og tilpasset seg de forskjellige tidsepokene hvor film har vært i fokus, forteller Antis Kjetil Wold.

Tidskoloritt. Motion Blur oppsto på nittitallet, men Anti har pyntet litt på virkeligheten for syns skyld.
– Istedet for å lage en ordinær ny profil, jobbet vi frem en grafisk tidslinje hvor man kan følge de visuelle trendene som har preget de forskjellige tidsepokene. Den nye profilen viser et selskap som tør å tenke utradisjonelt og lekent. Du skal ha en stor porsjon humor og lange flate baller når du velger en slik løsning, sier Wold.

– Anti har klart å ta tak i våre kommunikasjonsutfordringer på en utradisjonell og nytenkende måte, et konsept som skiller seg ut og som sammen med en stødig og helhetlig identitetsdesign gjør at vi er strålende fornøyde med resultatet, sier Espen Horn, daglig leder i Motion Blur.

Profilen blir implementert på begge sider av atlanteren, altså Los Angeles og Oslo.

www.motionblur.no

Involverte fra Anti er:
Designer Fredrik Melby
Kreativ leder: Kjetil Wold
Prosjektleder Tine Moe

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.