Mikser seg til suksess

Arbeid av Dinamo

Dinamo står bak den nye miks-kampanjen for Coop, der man kan velge tre dagligvarer for 69 kroner.

Coop oppfordrer sine kunder til å velge og mikse tre dagligvarer for 69 kroner (3 for 69,-) blant et forholdsvis bredt utvalg. Dette er utgangspunktet for kampanjen som er utviklet av Dinamo. I filmene møter vi folk som har funnet mikser som passer deres behov der og da, mens man på nett har mulighet til å lage sine egne mikser.

Og den muligheten har publikum benyttet seg av.
– På under en måned er det satt sammen over 11.000 mikser, et tall vi er meget godt fornøyd med. Coop har i liten grad benyttet seg av denne type involvering, slik at vi var usikre på responsen, men det er tydelig at dette både kommuniserer og engasjerer, sier e-kanalansvarlig i Coop, John Moltubakk.

– Og ikke bare har folk mikset. De har stemt også. I konkurransen om å kåre publikums beste miks-navn er det kommet inn over 260.000 stemmer.

Repetere, videreutvikle.
Oppmerksomhet og avsenderidentitet la seg raskt på et meget høyt nivå, melder byrået. Merkevareansvarlig i Coop, Eirika Kristiansen, er ikke spesielt overrasket.
– Vi visste fra sommerkampanjen at publikum likte konseptet 3 for 69, og at Coop fikk bra score på eierskapet til begrepet. I vinter tenkte vi derfor å gjøre en «Repetere, men samtidig videreutvikle»-miks. Det viste seg å være vellykket.

– Det er vanskelig å sammenlikne fra kampanjen i sommer, og jeg ønsker ikke å være konkret, men det jeg kan si er at det går gledelig mange mikser ut av butikkene våre. Flere enn vi hadde trodd, faktisk. Og trolig en bekreftelse på at Coop sine egne merkevarer holder god kvalitet, avslutter merkevareansvarlig Eirika Kristiansen.

Filmene er produsert av Acne med regissør Jesper Hiro, mens nettløsningene er produsert av Dinamo Soulpolice. Toxic har stått for etterarbeid på film og 3D-arbeid.

Mikser din egen miks gjør du her: 3for69.Coop.no.

Ansvarlige:
Prosjektleder: Unni Rolfsen
Rådgiver: Erik Loe
Kreativt team: Mattis & Morten
Byråprodusent: Tonje Østbye
AD-ass: Guro Trevland

Webprodusent: Thale Håmo-Bakkeng
Interaktiv designer: Karl Petter Knutsen
Konseptutvikler: Tom Arne Heldal Bakkemoen
Front end: Ronny Boysen
Back end: Andreas Dirdal

Acne:
Regissør: Jesper Hiro
Produsent: Kalle Schrøder

Toxic:
Online: Knut A. Helgeland
Lydmiks: Kim M. Jensen
Animasjon: Frode Ekeberg
Produsent: Geir Skorstad

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.