Avinor går nye veier

Arbeid av Screenplay Kommunikasjon

Et internettspill er et av virkemidlene som skal engasjere potensielle søkere til å søke om å bli flygeleder hos Avinor.

Sentralt i kampanjen er spillet og nettsiden bliflygeleder.no. Kampanjen er støttet opp med printannonser, bannere på utvalgte siter, bruk av sosiale medier og blogger.
– Målet med kampanjen er å engasjere og involvere målgruppen på en ny måte ved å gi dem en smakebit av flygelederyrket, sier Øivind Kristiansen og Nina Håvik i Screenplay, teamet bak kampanjen.

Fra lek til alvor.
Spillet simulerer deg som flygeleder, hvor du må holde styr på flyene på flyplassen, både for take-off, landing og tax to gate. Spillets vanskelighetsgrad øker etter hvert og lar deg prøve ferdighetene dine i forhold til å ha flere fly i hodet samtidig. Du får resultatranking i forhold til andre spillere og kan utfordre vennene dine til å spille.
– Får du smaken på dette kan du dessuten søke som Flygeleder. Kommer du gjennom opptaksprøvene, får du betalt utdanning i USA, og lønnet praksisperiode på en flyplass i Norge, sier Terje Karlsen i Screenplay, som er mannen bak selve utviklingen av spillets finesser.


Begynner bra. Kampanjen ble lansert på utdanningsmessen på Lillestrøm i forrige uke.
Her kunne nysgjerrige elever og kommende studenter teste sine ferdigheter på en seks kvadratmeter storskjerm på standen.
– Det er en utfordring å skape oppmerksomhet og engasjement på denne type arrangementer, sier rådgiver Kristin Flagestad.

– Etter en uke på lufta, har 16.000 har vært inne på kampanjesiten. Dette lover bra og det blir spennende å følge dette videre, sier hun.

Et liknende spill, «Flight Control», er svært populært og et av de mest nedlastede til iPhone og iPod Touch fra App Store. Bliflyveleder.no er imidlertid et internettspill for vanlige datamaskiner, siden det er basert på flashteknologi.

Kunde: Avinor ved Margareth Mikaelsen
Byrå: Screenplay Digital kommunikasjon

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.