Creuna på padda

Arbeid av Creuna

Hypen rundt iPad har ført til økt etterspørsel etter ekspertise hos byråene. Creuna er blant de som har hatt hendene fulle den siste tiden.

Creuna står bak alle Nordea-annonsene i VGs nye iPad-applikasjon, VG+. Sammen med BMW og Coop Mega er Nordea eksklusiv annonsør med en annonseringstid på tre måneder.
– Med tanke på at VG+ oppdateres to ganger daglig og at dette er en helt ny plattform, har det vært viktig for oss å lage varierte interaksjonsannonser som appellerer og overrasker brukeren, sier teamleder Trine Weidal.

Populær app. Etter to uker på nett har applikasjonen fått god mottakelse. Over 23.000 iPad-brukere har allerede lastet den ned – det vil si at bortimot 50 prosent av alle iPad-brukere i Norge har applikasjonen. På lanseringsdagen mottok VG denne mailen fra en bruker, ifølge byrået: «Sitter på toget til Vinstra med iPaden og leser VG+, dette er etterlengtet. Stilig layout, supre bilder, bra innhold og ikke minst kule reklamer! Det er ikke ofte en annonse er kul, men Nordea sin var så bra at jeg har lyst til å åpne konto.»



Prosjektleder i Nordea, Helen Karlsnes, er veldig fornøyd med resultatet og mottakelsen annonsene har fått.
– iPad-plattformen gir oss som annonsør nye muligheter for å nå ut til nye og eksisterende kunder. Vi har allerede lansert vår egen iPad-app og vi følger spent med på den videre utviklingen.

Bak iPad-annonsene finner vi et team bestående av AD Marte Alstad Hansen og tekstforfatter Martine Flatlie.
– Nordea har vært modige. Vi har fått lov til å være lekne samtidig som vi har hatt ambisjon om å lage løsninger som tilfører brukeren verdi. Testene så langt viser at vi har lykkes med det, sier de to.

Alexander Viken, med tittel chief consultant mobility, syns det har vært spennende å ta i bruk en helt ny plattform.
– Vi har fått anledning til å teste ulike løsninger og ser allerede tydelig hva som fungerer.

Nordea-appen finner du her
(App Store).

Kommentarer

Magnus Cederholm

Designer i NRK

6 år, 10 måneder siden

Litt tekst om selve annonsen hadde vært kjekt.