Kaniner i Nirvana

Arbeid av Uredd

Designkontoret Uredds kampanje for Ungdommens Kulturmønstring (UKM) er bygget rundt to filmer som dramatiserer bakgrunnen for to i overkant smarte kaniner.

Uredd designkontor vant designkonkurransen om UKMs profil for 2010. Løsningen var en dramatisering av UKMs løfte om å sette farge på byen. Plakatene viser et univers utenfor vår verden med kaniner som via et sindig rørsystem får farge til å sprute opp via kumlokk og andre av byens åpninger til underverdenen (se kampanjen på www.uredd.no).

Som harer og kaniner. Universet og den visuelle profilen for kampanjen er tydelig inspirert av steampunk-sjangeren.
– Vi ønsket å dramatisere kontrastene mellom det unge kompromissløst eksperimentelle kulturuttrykket som UKM representerer gjennom kulturmønstringene sine. UKM er som harer og kaniner, ingen vet hvor de hopper, sier kreativ leder Gaute Busch

Stort smell.
Årets kampanje er bygd rundt to filmer som dramatiserer bakgrunnen for våre litt vel smarte kaniner. Vi følger en kanin som sprenger seg ut fra livet i fangenskap for så å øve seg på å sette farge på en by nær deg. Med egenbygde innretninger, prøving og feiling forbereder kaninen seg. Ifølge Busch ble det brukt 50 kilo dynamitt under innspillingen av film nr. 2. Det tilsvarer det man bruker for å sprenge løs 200 kubikkmeter med fjell.
– Under tungtvannsaksjonene ble det brukt 4,5 kilo, opplyser Busch.

Se bakomfilmen fra sprengingen her.

KF har tidligere omtalt første del av kampanjen.

Team:
Produsent og art direction: UREDD designkontor AS
Produksjon: Helmet

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.