Bli kjent med UIO

Arbeid av Dinamo

Facebook er navet i årets rekrutteringskampanje for UiO. Kampanjen, laget av Dinamo, skal treffe de mellom 18 og 23.

Universitetet i Oslo er Norges eldste og største med flere av landets fremste fagfolk. Det er noe «alle» vet, så hvorfor velger da noen av de best kvalifiserte søkerne UiO vekk til fordel for andre universiteter?
– Vi jobbet ut i fra en tese om at for å velge Universitetet i Oslo må man kjenne det, forteller Hanne Martinsen og Victoria Marie Evensen. At UiO føles stort, litt fremmed og fikk liten anerkjennelse for et godt sosialt miljø fikk vi også bekreftet gjennom samtaler med potensielle studenter.

Skal minske usikkerheten. – Vi konkluderte dermed med at å vise frem UiO fra studentenes perspektiv og gi søkerne muligheten til å bli kjent med folk som går der og mulighetene UiO gir deg som student ville være avgjørende for å lykkes med årets rekrutteringskampanje. Kampanjen skal rett og slett minske usikkerheten og øke trygghetsfølelsen rundt det store og viktige studievalget, forklarer kreatørene.

Facebook-fadder. Mediestrategien ble utarbeidet for å treffe så mange som mulig av 18-23 åringene, og for å nå målet om å la søkerne bli kjent med UiO har Dinamo lagt opp til en løsning der du kan «få» en Facebook-fadder før du søker. I faddergruppene kan du stille spørsmål og få svar på alt du lurer på. I tillegg finner du en fem minutter lang kortfilm som viser frem UiO på en ny og ganske annerledes måte på siden. På Spotify kjøres det spotter som drar folk inn til Facebook.

Filmen og spottene finner du i mediespilleren.

Elisabeth Lackner, rådgiver for studentrekruttering ved UiO, forklarer at Facebook-satsningen gir nye muligheter for dialog med målgruppa.
– Når vi viser frem universitetet og studentene våre og deres studiehverdag gjennom sosiale medier skaper vi en ny arena for kommunikasjon med søkerne, forklarer hun, og legger til at engasjementet for kampanjen er stort på UiO, både blant fadderne som er aktive i kampanjen og hos ledelsen.

Se facebook.com/blikjentmeduio for å bli bedre kjent med UiO.

Pravda og regissør Mikkel Sandemose står bak filmen. Produsent er Erik Schøien mens fotograf er Jens Ramberg.

Verdens Sterkeste Mann og regissør Bjarte Arnesson står bak radiospottene.

Team hos Dinamo
Rådgiver: Christin Elvegård
Kreativ planner: John Rørdam
Prosjektleder: Anne Gro Carlsson
Byråprodusent: Tonje Østbye
AD: Hanne Martinsen
Tekstforfatter: Victoria Marie Evensen
AD-assistenter: Guro Trevland og Jørgen Ødegaard
Programmering: Mathias Bergersen

Kommentarer

Geir Florhaug

Art Director i Prodigious Norge

6 år, 9 måneder siden

Ærlig og troverdig. Og veldig lekkert presentert.

Dagmar Kollstrøm

Partner og kreatør i Ernö

6 år, 9 måneder siden

Nå fikk jeg lyst til å begynne på universitetet. Bra jobba!

Finn (DIST) Knudsen

6 år, 9 måneder siden

Utrolig fint filma! bra kameraføring og rett og slett fantastisk håntverk.