10.000 sandkorn på en uke

Arbeid av NORD DDB

Siden prelanseringskampanjen for Peugeot 508 gikk på lufta forrige onsdag har Peugeot Norges facebookside fått nærmere 15.000 likes, mens over 10.000 personer har valgt å bli et sandkorn i Peugeots timeglass.

I lanseringskampanjen til Peugeots nye flaggskip 508 kan du, ved hjelp av facebook connect, bli et sandkorn i Peugeots timeglass og vinne bilen på lanseringsdatoen 7. april.
– Vår utfordring var å få folk til å bruke tid på en bil som ennå ikke er lansert og å skape et stort engasjement rundt denne viktige lanseringen for Peugeot. Løsningen ble å la målgruppen ta aktivt del i nedtellingen ved å gjøre de til sandkorn i Peugeots timeglass, forteller kreatørene Anders Foss og Frank Nystuen i DDB Oslo.

Siste sandkorn.
Kampanjen er delt opp i to faser. De to første ukene benyttes til å fylle timeglasset med sandkorn. Syv dager før lanseringen av bilen stenges konkurransen for nye deltakere og sandkornene vil begynne å renne ut. For å skape aktivitet på siden, må deltakerne med jevne mellomrom besøke kampanjesiden og riste på timeglasset for ikke å renne ut. Jo nærmere vi kommer lanseringsdato, jo hyppigere må man inn på siden for å riste. Siste sandkorn ned vinner bilen.

Kampanjen ble første fem dager kun spredd gjennom facebook og twitter, før Peugeot økte trykket med et live event på Youngstorget, utsendelse av eDM-er, web- og tv-annonsering. Du kan se kampanjesiden og bli et sandkorn her: sandkorn.no.

Lanseringskampanjen fra Peugeot er resultatet av et samarbeid mellom DDB Oslo, Good Morning, Gimpville og Gambit Hill & Knowlton

Involverte: DDB Oslo: Anders Foss, Frank Nystuen, Yngve Holtberget, Jorunn Wold, og Cyril Boije.
Facebookside ved Gambit Hill & Knowlton: Ole Emil Johnsen, Jakob Skåltveit
Webproduksjon: Good Morning: Eirik Fjellaksel, Jørgen Winsnes og Johan Lindqvist
Filmproduksjon og design: Gimpville
Musikkomposisjon: Marius Bruvold
Ansvarlig hos Peugeot Norge: Lars Ruud

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.