Beskyttede Betegnelser – Å selge et merke ingen kjenner.

Arbeid av McCann Oslo og MediaFront

(tekst)

Beskyttede Betegnelser er en offentlig merkeordning som svært få mennesker kjenner til, og som langt færre har brydd seg om. Merkeordningen har lange tradisjoner i flere andre land, noe som har kommet en rekke internasjonalt (aner-)kjente produkter til gode. Vi ønsket å benytte suksesshistoriene fra utlandet til å forklare merkeordningens eksistens. Samtidig ønsket vi å fremheve konkrete eksempler fra vårt eget land. Gjennom å gjøre disse produktene til helter i historien vår, ville Beskyttede Betegnelser få rollen som beskytter av disse heltene. Dette er et relativt smalt budskap som vi innså at ville møte en del døve ører der ute. Vi valgte derfor å snakke dedikert og informerende til de vi mener kan ha interesse av dette budskapet. Språk, design og medieplassering er en konsekvens av dette valget.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.