Bakgrunnen for Forsvarets omdømmekampanje er mangel på helhetlig forståelse for hvilken rolle Forsvaret spiller i samfunnet. Når kunnskapen om Forsvaret er lav, øker også likegyldigheten. I dag forbinder mange Forsvaret med deltakelse i internasjonale operasjoner som for eksempel Afghanistan, men Forsvaret er også et vern av våre viktigste verdier: Våre barn, vår natur, våre rettigheter, likeverd, demokrati, ytringsfrihet og alt som betyr noe for oss. Kampanjen skal sette Forsvaret i nytt lys, og den skal gjøre oss nordmenn mer bevisste på hvorfor vi har et forsvar.
Kampanjen består av seks annonser.
Involverte hos Forsvarets Mediesenter:
Underdirektør/sjef Forsvarets mediesenter Tom Ovind
Orlogskaptein/avdelingsleder avd for
markedskommunikasjon Michael Bruteig
Fung avdelingsleder avd PR- og
Informasjonsavd Ole Angell
Nettredaktør forsvaret.no Marthe Berge
Fung avdleder Multimedia Peder Aaserud Eikeland
Kaptein/markedsfører Kristian Bakke Haugen
Kaptein/markedsfører Kim A. Gulbrandsen
Involverte byråer
Ernö
Involverte
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2011 Samfunn
-
Gullblyanten 2011 Profil