20 år etter at yoghurten opprinnelig ble introdusert relanseres den nå med full kraft. Veteranen har gjennomgått en total makeover, både pakningsdesign og kommunikasjonsløsninger fremstår i ny drakt. Nytt reklamekonsept «Stopp småsulten før den stopper deg» introduseres gjennom to reklamefilmer.
Gomorgen-fuglen.Det nye designet bærer en udefinerbar fugl. Gomorgen-fuglen, som den kalles, kan se ut til å slekte både på en pingvin og en hane. Fuglen er gitt rollen som den gode vennen som på et energisk og sjarmerende vis minner deg om at du skal fylle opp reservene når du er i ferd med å gå tom for energi.
Fuglen har fått et unikt og sjarmerende utseende for å hjelpe den å fylle rollen som påminner. Den skal spille på emosjonelle strenger og vekke nysgjerrighet. Fuglen vil være helt sentral i kommunikasjonen av Gomorgen fremover, sier markedssjef Hanan Jahr i Tine.
I tillegg til reklamefilmene blir det interaktive kampanjer og utendørskampanjer. Kommunikasjons- og marketingbyrået Los&Co står bak kampanjen.
Kreativt team: Maria Myhre og Marianne Knutsen
Kundeansvarlig: Jan Chr. Fosseidbråten og Ellen M. Fougner
Produksjon: Regissør Kristoffer Carlin, produsent Gry Sætre/Beate Tangre, Paradox
Design: Tangram
Animasjon: Storm Studios
Ansvarlig hos kunde: Hanan Jahr og Unn Grønvold Nikolaisen
Involverte byråer
Los & Co