Hjertelig hilsen

Arbeid av Agendum

Agendum står bak konsept, reklame, kommunikasjonstjenester og design på kampanjen «Hjertelig hilsen» for LHL Landsforeningen for hjerte- og lungesyke.

Oppgaven Agendum fikk var å utvikling av visuell profil for LHLs kampanje for økt fokus og satsing på forskning på kvinnehjerte.

En av tre kvinner dør av hjerte- og karsykdommer. «Hjertelig hilsen»-kampanjen skal samle inn minimum fem millioner kroner til kunnskap om- og forskning på hjerte- og karsykdommer hos kvinner, og øke kunnskapen om hvilke risiko kvinner har for å få disse type sykdommer. Agendum har utviklet konsept, design, reklame, event, web, sosiale medier, kronikker, taler, TV-reklame, medietrening og PR. Kampanjens visuelle profil skal bidra til økt kjennskap og støtte til kampanjen.

Konsept/idé/strategi.
Kampanjen har hatt et særlig fokus på å øke inntektene, samt styrke samarbeidet med sponsorer og næringslivet. I kjernen av kommunikasjonen er det pulserende hjertet. Hjertelig hilsen logoen knytter sponsorer og ambassadører tett til kampanjen og gjør at hver enkelt aktør kan stå som avsender av budskapet. På kampanjens nettside er det lagt ut et mediearkiv hvor brukere kan laste ned logoer, e-post signaturer og skrivebordsbilder.

Symbolet ligger i kjernen av kampanjen og selges som pins til inntekt for kampanjen. I tillegg tas de visuelle elemntene ut i animerte flater på nett og i TV reklamer. Symbolet og profilen er lett gjenkjennbare og bidrar til å knytte et mangfold av aktiviteter sammen.

I spilleren: Film, vignett, kampanjedesign, utendørsannonsering, Facebook-/Twitter-sider. Last ned kampanjebrosjyren under.

Kampanjen har pågått siden november 2010.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.