Litago - Et lekent friminutt i hverdagen

Arbeid av DIST Creative og Jimmy Royal

Litago har siden 2008 hatt merkevareløftet og profilkonseptet ”Et lekent friminutt i hverdagen”

Bakgrunn: Litago har siden 2008 hatt merkevareløftet og profilkonseptet ”Et lekent friminutt i hverdagen”. Dette har aldri blitt kommunisert utad som en payoff, men vært en rød tråd i alle aktiviteter som har vært gjennomført. Utfordring: Etter å ha opplevd hvordan målgruppen i økende grad responderte på LITAGOs mer involverende kampanjer, og i minskende grad på de tradisjonelle «enveiskampanjene», ble kommunikasjonsstrategien for 2010 lagt med enda større fokus på å benytte kanaler hvor brukerne og merkevaren (og brukerne seg i mellom) får et univers hvor man møtes og sammen skaper samtale, engasjement og gjensidig begeistring. LITAGO hadde gjennomført to runder med Semesterets smak i 2009, og det var behov for å løfte kommunikasjonen til nye høyder. I en tid da «alle andre» tilbød Facebook-likere å stemme på hva som skulle bli den neste smaken, kunne ikke LITAGO fortsette med det de hadde vært med på å etablere som en standard i 2009. Og når TINEs hovedkonkurrent Q meieriene begynte å kommunisere tungt for det de kalte ”Norges beste sjokolademelk” var det viktigere enn noen gang å opprettholde lojaliteten blant Litago fansen - og spille på deres premisser. Aldri før var engasjement og involvering viktigere. Hvordan kunne vi føre «Norges mest demokratiske merkevare» enda et hakk videre? Selge mer Litago enn noen sinne? Og fortsatt være et lekent friminutt i hverdagen? Resultatet, og case-filmer fra alle kampanjene gjennomført i 2010 kan dere se ved å klikke på vedlagte link. Vi oppfordrer juryen sterkt til å besøke linken for ytterligere informasjon som ikke kunne lastes opp.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.