Økologi – Koht På Jordet

Arbeid av McCann Oslo og MediaFront

Vår oppgave var derfor å gjøre forbrukeren generelt mer positiv til økologisk produkter

KSL Matmerk promoterer økologi på generell basis. De har ikke noe konkret produkt å selge. Vår oppgave var derfor å gjøre forbrukeren generelt mer positiv til økologisk produkter. Økologi er av mange forbundet med byråkrati, tvang og dårlig samvittighet. Vi ønsket ikke å forsterke disse assosiasjonene ytterligere – tvert imot, vi ønsket at forbrukeren skulle få en mer lystbasert holdning til økologi. Ved å blande informasjon med underholdning, og lage reklame som forbrukeren frivillig oppsøkte, ønsket vi å fylle økologi med mer positive verdier. Vi valgte oss en kjent karakter som har de rette verdiene og som kan å underholde – Kristine Koht. Vi gjorde reklamen vår synlig og tilgjengelig ved å samarbeide med vgtv.no. Resultatet ble stor oppmerksomhet for svært lite penger. Og mye moro, selvfølgelig. (PS! Vi lagde 5 episoder av Koht På Jordet. Alle er en del av denne innsendelsen.)

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.