Vi fikk følgende ambisiøse utfordring fra kunden: vi skal eie skolestart og øke pc-salget med 25 % (i et synkende PC-marked!). Skal man øke så mye, holder det ikke bare å krangle om eksisterende PC-kunder. Vi må snakke til flere. Det gjøres ikke ved å snakke ghz, ram og skjermkort. Vi må riktignok snakke til de som er opptatt av dette, men også til mange flere. Til de som blir sure når PCen ikke funker. Til de som har tatt imot dritt fra PCen sin altfor lenge. Til alle med PC egentlig. Innsikten var altså: ”Å leve med en gammel PC, er som å være i et dårlig forhold. Forskjellen er bare at et PC-forhold aldri er verdt å kjempe for.” Disse menneskene må vi snakke til på deres premisser. Og det gjøres ikke ved å rope så mange specs og priser man kan på 30 sekunder, men heller snakke på en måte som viser at vi forstår og kan hjelpe dem. Avslutningsvis er det jo fristende å nevne at salget økte med 21 %, men det skal man jo ikke i denne konkurransen.