VW går nye veier

Arbeid av TRY

I den nye annonsekampanjen fra Volkswagen og Try kan du prøvekjøre modellens nyvinninger i selve annonsen.

Volkswagen gjør det for første gang mulig å teste ut noen av innovasjonene i en annonse. Ved hjelp av en applikasjon til iPhone får leserne nemlig muligheten til å prøve de tekniske nyvinningene selv.
– Applikasjonen vil også oppdateres med nye innovasjoner, og nye veistrekninger vil trykkes, i tillegg de de tre vi allerede har laget, forteller kreatørene bak.

Upløyd mark.
– Vi har alltid vært glade i annonser, og synes det er spennende å tenke andre muligheter for å utnytte dette tradisjonelle mediet. Det har vært upløyd mark for alle involverte, inkludert apputviklerne Mobiento i Sverige, så veien frem har vært både lærerik, frustrerende og morsom. Etter litt startproblemer med Appstore er nå applikasjonen tilgjengelig for alle, avslutter teamet.

I mediespilleren finner du en presentasjonsfilm som forklarer jobben nærmere, samt én av annonsene.

Annonseteksten er slik: «Ett av våre fokusområder er å være ledende på avanserte kjøreassistentsystemer og sikkerhetsløsninger. Volkswagen skal alltid ligge i forkant. Derfor synes vi det er spennende å utfordre det tradisjonelle annonseformatet. Denne reklamen er også en liten innovasjon. For første gang får du nå muligheten til å prøvekjøre en Volkswagen i en annonse. Instruksjonen finner du på forrige side. God tur.»

Involverte i Try/Apt har vært
AD: Thorbjørn Ruud, Markus Lind og Lars Kristian Harveg
Tekstforfatter: Petter Bryde, Eva Sannum og Jonas Grønnern
MacDesignere: Thomas Bråten og Ole Jakob Skattum
Prosjektleder: Cathrine Wennersten
Konsulent: Morten Polmar og Ole Hustad.

Kommentarer

Halvdan Lind Høverstad

Kreativ leder i Bonanza

6 år, 8 måneder siden

Veldig kult, veldig kult. Kjenner jeg fikk enda mer lyst på VW nå.

6 år, 8 måneder siden

Jeg hadde egentlig tenkt å selge min VW Karmann Ghia til sommeren, men med så fine annonser vil jeg gjerne være VW eier litt til. Gratulerer.