Designet logo for Audi

Tibe Republic har designet logo for Audis nye A1 Diamond Edition, som ble presentert i Oslo på tirsdag.

17906 dbf49 original
17907 e13b0 original
17908 dd3be original
17909 f51c4 original

Bergensbyrået Tibe Republic har designet merket som står på Audis nye A1 Diamond Edition. Byrået har i samarbeid med gullsmed Thomas Heyerdahl stått for logodesign og grafisk utforming av den eksklusive bilen, som kun blir laget i 57 eksemplarer.

Så vidt vi vet er det første gang et norsk byrå har utviklet en logo til et konsept for et internasjonalt bilmerke, sier art director Hogne Malum i Tibe Republic.

Byrået fikk oppdraget som et resultat av samarbeidet de har med Heyerdahl Jewellery Design AS i Oslo som står for prosjektet sammen med Audis norske importør Harald A. Møller AS.

Utfordringen var å lage et symbol som kun forstås av de invidde, og som samtidig viser varighet og verdi, Hogne Malum.

Resultatet ble en logo sammensatt av en D og en E, formet som et evighetstegn. Diamonds are forever, sier Malum.

Nå ser han frem til å se logoen ferdig på bilen.

Vi håper noen av bilene blir kjøpt av bergensere, slik at vi kan få se bilen kjøre rundt her i byen også, sier Malum.



På bildene: Hogne Malum, AD og Lisbeth Frugård, daglig leder i Tibe Republic. Foto: Tibe Republic

Involverte byråer

Tibe Republic