Ordet er OBOS

McCann har utviklet en serie filmer i ulike formater for Oslo Bolig- og Sparelag.

18299 2eccd original
18300 4a107 original
18301 aaa86 original
18302 b0c64 original
18303 20497 original

Med en serie filmer i ulike formater, ønsker OBOS å fortelle at de har boliger og medlemsfordeler for alle livssituasjoner. Det er stort sett ett ord som går igjen i filmene.

Man er singel det ene øyeblikket, sambo det neste, og vips så er en ikke helt planlagt attpåklatt på vei. Heldigvis har OBOS et tilbud for absolutt alle. Vi hadde en ide om at alt dette kan sies med kun ett ord, rett og slett OBOS. Til gjengjeld sies det mange ganger, men på helt forskjellige måter, forteller McCann-teamet Håvard Nærdal og Carina Laurhammer Lindberg.

Markedssjef Kjetil framstad sier at McCann og One Big Happy Family på en god måte har satt sammen flere små historier som viser at OBOS er med deg hele veien når livet forandrer seg.

Vi er veldig fornøyde, og tror mange vil kjenne seg igjen i situasjonene, forteller markedssjef Framstad.

I hele landet. Det har vært viktig å videreføre OBOS-feelingen som er bygget opp med «Lev Vel» over flere år, men på en måte som appellerer til folk i hele landet, ikke bare Oslo, mener konsulent Ina Svarød.

Regissør Ole Endresen fra One Big Happy Family har holdt i ideen med stø hånd og har gitt filmene nettopp den lune, småhumoristiske tonen vi ønsket oss, sier Svarød.

Byrå: McCann

Kreativt team: Carina Laurhammer Lindberg (tekst) og Håvard W. Nærdal (AD)

Konsulent: Ina Svarød

Prosjektleder: Elisabeth Lassen

Byråprodusent: Beril Holte Rasmussen

Ansvarlig hos kunde: Kjetil Framstad, markedssjef OBOS

Produksjonsselskap: One Big Happy Family

Regissør: Ole Endresen

Produsent: Pias Semb

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo