Tropisk sommer fra Borg og SDG

Sommeren er i boks med Scandinavian Design Groups nye design av Borgs Sommerøl.

13758 fbe22 original
13759 614a4 original
13760 4e902 original
13761 89d12 original
13762 244bd original

Den nye designen gir en umiddelbar sommerfølelse uten å ty til klisjeene, sier Maren H. Olsen, produktsjef i Hansa Borg Bryggerier.

Med SDGs nye design drypper solkremsolen i havet, og klistremerkene, solbrillene, parasollen og palmene gir håp om en tropisk sommer. Pastellfargene understreker at brygget er lyst og lett, og at det passer for sommerens varme dager og lange netter.



Nytt sommerøluttrykk.
Borg er lokalt forankret i Sarpsborg i Østfold, og Borg Sommerpilsner er Østfolds nest mest solgte sommerøl. Da Borg Sommerpilsner gikk fra flaske til boks i 2009, ble flaskedesignen direkte overført til boksen. Designen ble etter hvert utdatert, og hang ikke sammen med den øvrige Borg-porteføljens design. Uttrykket opplevdes i tillegg som for mørkt for sommerøl.

Borg ønsket en lysere og lettere design, og ville i tillegg bort fra det tradisjonelle sommerøluttrykket med båt, sjø og skjærgård. Sarpsborgs mange soldager gir en egen sommerglede blant folk, noe Borg ønske at skulle synes.

Den spesielle sommerstemningen gjenspeiles i designen, akkurat som vi ønsket. Og vi skiller oss klart ut i kategorien, avslutter Maren H. Olsen.

Borgs Sommerøl er i butikk fra denne uken.

Designere: Eirik Seu Stokkmo og Erling Norderud Hansen

Strategisk rådgiver: Trine-Lise Knutsen

Prosjektleder: Evelyn I. Wulff

Involverte byråer

86958 30cfb original

Scandinavian Design Group