Sosial kaffelansering

Arbeid av Knowit Experience

Friele lanserer sin Instant kaffe med bruk av sosiale medier.

Kampanjen retter seg mot studenter, unge og folk med et ellers høyt aktivitetsnivå. For å illustrere det umiddelbare og effektive aspektet ved produktet, har bergensbyrået NeoLab satt sammen kampanje som tar utgangspunkt i sosiale medier som Facebook og blogg.no.

Byrået har opprettet en side som heter instantlove.no hvor man kan velge blant en serie ferdiginnspilte dikt som kan skreddersys for utvalgte personer og så sendes via mail eller Facebook.

Kenneth Rasmus Greve i NeoLab forklarer.
– Produktets fordel er at det er øyeblikkelig. Her er det minimalt med venting på å få seg en god kopp kaffe. Vi valgte å ta denne verdien over i et annet stort interessefelt for målgruppen: Kjærlighet, så fort som overhode mulig.

Diktene er filmsnutter hvor rollefiguren Helmer, spilt av Sverre Røssummoen, dukker opp. Røssummoen har en rekke film og TV-produksjoner bak seg, deriblant «Himmelfall», «Heksene» og Varg Veum-filmen «Tornerose».

Reduserer Vinnie Jones til pusegutt. Greve, for anledningen kjærlighetspoet, synes det er morsomt å jobbe med nye plattformer for reklame.
– Vi har skrevet kjærlighetsdikt som kan deles til venner på Facebook slik at vi rødmer fra topp til tå. Dette er så klisjefylt som det kan bli, og veldig morsomt. For å gjøre det ekstra spennende blir diktene fremført fra mildt sagt uventet hold: Røssummoen får jo til og med Vinnie Jones til å fremstå som en pusegutt.

Produktsjef i Friele, Torunn Martin, utbroderer.
– Instant kaffe er et produkt som gjør det bra hos unge folk som er mye på farten. Og mye på Facebook. Derfor ønsket vi en kampanje som utnytter styrkene til sosiale medier til det fulle. Vi syns at denne uhøytidlige og sjarmerende kampanjen passer perfekt til Friele Instant kaffe som rett og slett er god kaffe på en enkel måte.

instantlove.no


Foto på settet: Magne Sandnes

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.