Vesteraalens første

Vesteraalens fiskeboller er på banen med sin første annonse noensinne innenfor massekommunikasjon.

15642 e8dcf original
34929 f8119 original

Det tok nesten 100 år før Vesterålens fiskeboller begynte med markedsaktiviteter.
– Vesteraalens har eksistert siden 1912 og representerer mattradisjoner mange av oss har et nært forhold til. Dette er tradisjoner det er verdt å ta vare på, og Vesteraalens nye merkestrategi som ble utviklet sammen med BåL har basis i dette. Samtidig er de rigget for dagens og fremtidens krav til sunn og ekte sjømat på en så fantastisk måte, at vi både er stolte og glade for å få jobbe med denne unike merkevaren, sier konsulent Bernt A. Bakken.

Ny giv. Vesteraalens nye giv representerer et kjempepotensiale både her hjemme og ute i resten av verden, og er unik for Norge, mener markedsdirektør Randi Bolstad.
– Det vil om ikke lenge også bli lansert nye produkter som helt sikkert vil bli godt mottatt. Men alt Vesteraalens gjør er basert på 100 år gammel produksjon av Norges ledende og beste fiskeboller, og de skal få leve i beste velgående i nye 100 år. Derfor starter vi litt pent med å bringe konseptet på banen sammen med våre kjære fiskeboller som vi alle kjenner og forhåpentligvis liker, sier Bolstad.

– Det er tross alt på grunn av råvaren og tilgangen på den her i nord, at vi kan være den vi er, avslutter hun.

Annonsen går i første omgang ut i D2 og A-magasinet.



Klikk plusstegnet i mediespilleren for større visning, eller neste-pilen for å laste ned annonsen som pdf.

Slik lyder annonseteksten: «En av verdens fineste ressurser finnes rett utenfor kysten av Vesterålen. Det er her vi henter råvarene våre: hyse og torsk. Fine, feite, ferske og sunne råvarer med kvalitet fra skjegg til hale. Det er en gave som forplikter!

Vi bygger på kunnskaper oppsamlet i Vesteraalens helt siden etableringen i 1912. Vi vet hvor fisken vandrer, hvor den gyter og hva den spiser. Våre forfedre lærte oss hvor lavt den går på dagtid og hvor høyt den står om natten. For det ligger i ryggmargen å lytte til erfarne fagfolk, derfor fiskes det heller ikke mer enn det som sikrer en bærekraftig bestand.

I dag vet vi enda mer. Vi kjenner næringsinnholdet i hvert bein og hver ryggfinne. Vi vet hva temperaturen i fisken skal være før den prosesseres, og at fisken må være kortreist for å få det til. Våre produkter kan spores tilbake til fisken, fordi vi tar hånd om hele prosessen selv. Vi gjør det av respekt for råvaren.»

Ansvarlige:

AD/kreativ leder: Eivind Lislevand

AD: Kristian Olsen

Tekstforfatter: Jan Ove Kongsvik

Konsulent: Bernt A. Bakken

Fotograf: Jarle Nyttingnes

Ansvarlig hos kunde: Randi Bolstad


e6354ca0-d2a0-4f86-a9c2-f9f3315bddef.pdf

15643-f7f05-original.pdf PDF, 1.697 MB
Last ned

Involverte byråer

39934 1220d original

BåL reklamebyrå