Ny kampanje for Kildesortering i Oslo

Arbeid av Per Høj

Tidligere i år fikk Saatchi & Saatchi fornyet tillitt av Oslo kommune, Renovasjonsetaten, etter en større byråkonkurranse.

Avtalen er denne gangen utvidet med Byrådsavdelingen for miljø og samferdsel, inkludert Rusken og Enøketaten. Saatchi fortsetter således arbeidet med kommunikasjonen rundt innføring av utvidet kildesortering i Oslo.

– Fremdriften i prosjektet er god, undersøkelser viser at kjennskapen nå er høy, men har også avdekket at mange er skeptiske til om ordningen faktisk fungerer og spesielt hva som skjer med det sorterte avfallet, forteller byrået.

En stor kampanje er derfor nå på lufta i hovedstaden på boards og kollektivtrafikk. Kampanjen er basert på tidligere budskap: «grønn mat og blå plast» (som for øvrig har oppnådd over 90 prosent kjennskap).

– Hva avfallet blir til er den nye dimensjonen som forhåpentligvis skal stramme opp de som kan men ikke gidder, og motivere de som skal med frem mot neste sommer.

Teamet:
AD: Hanne Rønning Jorud og Kristoffer Reppen
Tekst: Øyvind Waage
Macdesign: Ulrik Steenfatt Larsen
Rågiver: Jon Fredrik Sandengen
Planner: Patrik Bergfjord
Prosjektleder: Gry Bækkelund
Foto: Øyedrops, Karl Henrik Børseth og Frode Larsen
Etterarbeid: Øyedrops
Ansvarlig hos kunde: Nils Fredrik Lysebo

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.