Tvitrende kommunalrapport

Arbeid av HK Reklamebyrå

KS har tatt tempen på bruk av sosiale medier i kommunesektoren.

På oppdrag fra KS – kommunesektorens interesse- og arbeidsgiverorganisasjon – har HK Reklamebyrå og Norfakta Markedsanalyse gjennomført en kvantitativ spørreundersøkelse og dybdeintervjuer for å belyse hvor og hvordan sosiale media benyttes i norske kommuner. Sluttproduktet har fått tittelen BETA.KOMM.

–– Layout og formspråk fremhever innholdet i rapporten, og gjør den svært leservennlig, sier Mariken Prag, rådgiver i KS.

–– HKs faglige forståelse har vært høy og diskusjonene underveis gode, sier Prag om den utradisjonelle rapporten. Han fremhever samarbeidet med HK som en god prosess som har løftet det endelige produktet opp fra mengden.

Se hele rapporten her
(nedlastbar pdf).

Forenkler innholdet. Jannicke Husevåg, konsulent med fokus på digitale media i HK og prosjektleder for BETA.KOMM, håper at rapporten er starten på en større prosess.
–– Vårt mål var at KS skulle få mer enn en tradisjonell skriftlig rapport. Derfor har vi valgt å illustrere viktige poenger slik at det blir enkelt for KS å formidle innholdet i flere kanaler, i rapporter, presentasjoner, nettsider og så videre. Vi har også valgt en tittel som med fordel kan benyttes som navn på en digital eller fysisk delingsarena i KS sin videre satsing på dette området, sier Husevåg.

– Vi tenker alltid forenkling når vi løser kommunikasjonsoppgaver for våre kunder. Visualisering er et av våre virkemidler for å gjøre kompliserte budskap mer tilgjengelig. Den teknikken kan også brukes på en kommunal rapport, sier art director Frank Trana.

Bidragsytere i HK:
Konsulent: Jannicke Husevåg
Grafisk design: Frank Trana og Tove Wehn
Illustrasjon: Frank Trana
Tittel/oversettelse: Arne Morten Rolseth

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.