Fargerike satser stort

Arbeid av Futatsu Industries

Norges største faghandel innen maling og interiør, Fargerike, har gjennomført sin mest ambisiøse kampanje noensinne med ny strategi og nytt byrå.

Fargerike er med sine 112 butikker på landsbasis Norges største fargehandel, og kjeden har det siste året jobbet med å implementere ny strategi, samt ny butikkdesign og ny grafisk profil. I våres har kjeden gjennomført sin største markedssatsing noensinne, med blant annet nye TV-filmer.

Offensiv outsider.
Fargerike har etter en lengre pitch valgt nytt reklamebyrå, og markedssjef Anders Jordbekken sier det har vært en lang og lærerik prosess der både magefølelse og konsepttester i gruppesamtaler sørget for at man landet på det riktige byrået.

–– Vi screenet seks byråer for credentials og kjemi, og deretter fikk tre av dem en meget spesifikk brief. Futatsu Industries leverte best og fra å være en dark horse, ble de til slutt valgt på sine anbefalinger, sier Jordbekken.

Futatsu fikk ansvaret for massekommunikasjonen, samt butikkommunikasjon for egne merkevarer. Det innebærer redesign og konseputvikling på alt fra TV-reklame og magasinannonser, til DM, fargekart og internmagasinet Base.

Fire nyanser av rosa.
Daglig leder Aris Theophilakis mener og tror byrået scorer på sin «Intuisjon og Presisjons»-tankegang.
– Alle teamene våre fikk kjørt seg på farger og fargenyanser og nettopp denne innsikten omkring nyanser gir Fargerike et fortrinn i en bransje som bare har generiske oppusningsbudskap, sier han.

Den nye kampanjen dramatiserer forskjellen på fargenyanser, og ikke farger, og filmene er en liten reise i disse nyansene, der den første tar for seg rosa. Filmene er regissert av Marc Reisbig med produksjonsselskapet 4 ½ i ryggen. Big Blue & Company har ledet strategi- og butikkutviklingsprosessene, mens Tangram har utviklet ny identitet.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.