Ansiktsløft for Eskimonika

Den 75 år gamle logoen til Diplom-Is har fått glimt i øyet.

18668 6ccda original
18669 5e470 original
18670 ee9db original
18671 3483d original
18672 a54ac original
18673 da062 original

Eskimonika har vært med oss siden 1936. I stedet for å bare være et stempel på pakningen, har hun nå blitt gjort mer levende og personlig, forteller markedssjef i Diplom-Is, Erik Sverresen.

På oppdrag fra Diplom-Is har Design House utviklet en identitet som skal muliggjøre en mest mulig enhetlig bruk av logo på tvers av alle merker, standard som premium.

Vi har gått tettere på Eskimonika og utarbeidet en personlighet som fremstår som mer sjarmerende og tillitsvekkende enn tidligere. I tillegg har vi utarbeidet et samlende gult felleselementet som setter fokus på logoen, sier prosjektleder i Design House, Hanne Sundsli.

Vi har tatt utgangspunkt i kjente og kjære Diplom-Is-elementer, men oppdatert disse i tråd med forbrukers opplevelse av merket. To logoer har blitt utarbeidet: en komprimert som kan brukes på mindre flater, og en hvor Eskimonika fremstår i helfigur til bruk der plassen og eksponeringsbehovet er større, fortsetter Sundsli.

Involverte byråer

Design House