Coop Prix lanserer tilbuds-spill

Arbeid av Apt

Coop går nye veier for å ta posisjonen som deal-butikken blant lavpriskjedene. ButikkRace på nettet er nykommeren.

Hver måned har Coop Prix tre ekstra gunstige tilbud, såkalte dealer, i tillegg til sine faste lave priser. Spillet går rett og slett ut på å huske dealene – og å finne dem.

– Vi har lenge vist frem dealene våre via taktiske filmer på tv, men ønsket en kanal i tillegg. Dette gir oss muligheten til å fortelle om dealene på en morsom og underholdene måte. Og skal du gjøre det skarpt i spillet, er det ingen vei utenom å lære seg månedens dealer, sier markedssjef i Coop, Jorun Thue.

Å lage en hel virtuell Coop Prix-butikk i 3D har vært en stor jobb, ifølge Thue. For å gjenskape butikken er det blitt laget over 10.000 objekter i 3D med en rendringstid på 4000 timer.

Matvarer for 25.000.
I tiden fremover vil det også foregå prøvespilling ulike steder i bybildet, blant annet på Oslo S, Nationaltheatret og på stasjonene i Stavanger, Bergen og Trondheim. De tre beste hver måned vinner 10 månedsdealer, og i det fjerne blinker tittelen som Norges beste i ButikkRace. Da skal finalistene møtes på ordentlig, i en virkelig butikk, med mulighet til å vinne matvarer for 25.000 kroner.

Allerede har over 50.000 spillere vært innom og rast fra seg i den virtuelle butikken. Aktiviteten støttes også av reklamefilmer på TV. Konseptet er utviklet og produsert av Try/Apt.

Prøv spillet på coop.no/butikkrace.

Teamet bak:
Ad: Karin Lund & Dennis Tönnkvist
Tekstforfatter: Øystein Halvorsen
Designer: Joacim Sjöberg
Flash: Knut Skåla og Emil Jönsson
3D: Magne Hage og Ole Bolsønes
Prosjektleder: Lise Schelvan og Lisa Canneaux
Konsulent: Helge Gjertveit og Ole Hustad

Ansvarlige hos kunde: Jorunn Thue og Kari Grothe Karlsen

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.