Fra lapp til app

Arbeid av McCann Oslo

Rimi er i gang med å posisjonere seg som lavpriskjeden hvor det går raskt å handle. Med Rimi Pluss lanseres et nytt verktøy med en stor kampanje i alle kanaler.

Det nye verktøyet heter Rimi Pluss. Her kan kundene lage handlelister på både PC og mobil, og dele dem med hele familien. Dermed har man alltid en oppdatert handleliste med seg, og vet hvem som skal handle hva. Tanken er at handleturen skal gå enda raskere enn før, ettersom varene sorteres i samme rekkefølge som i butikken. Rimi har dessuten inngått et strategisk samarbeid med klikk.no som skal levere ukentlige middagsforslag og oppskrifter som kan legges rett i handlelista.



– Vi vet at kundene er opptatt av lave priser, men god tilgjengelighet og rask hverdagshandel er faktisk enda viktigere drivere. Dette har vi tatt konsekvensen av ved å bygge enkle og oversiktlige butikker. Og vi bruker den samme innsikten når vi nå lanserer Rimi Pluss, forteller Henning Eriksen, markedssjef i Rimi.

Rimi Pluss er utviklet av McCann i samarbeidet med MediaFront og Laboremus. Verktøyet består av nye nettsider for Rimi, samt apper for både iPhone og Android.

– I dagens reklamestøy er det viktigere enn noensinne å gjøre noe det faktisk er verdt å prate om. Derfor bruker vi stadig mer av vår kreativitet på å utvikle utradisjonelle virkemidler for våre oppdragsgivere. Med 230 spesialister på laget kan vi nemlig gå helt nye veier for å skape resultater, forteller Paal Tarjei Aasheim som har vært ansvarlig rådgiver hos McCann.

McCann har samarbeidet med sitt nye ekspressbyrå EXP om å utvikle en stor lanseringskampanje basert på Rimis nye slagord «Raskt og rimelig». Med alt fra TV-reklame, web- og mobilbannere, til butikkplakater og reklame på kassalappen. Søsterselskapet Initiative Universal Media har hatt ansvaret for mediestrategien, som dessuten inkluderer bruk av sosiale medier, advertorials og PR.

Kunde: Rimi
Ansvarlig hos kunde: Henning Eriksen, Caroline Engene og Vidar Engen

Byrå: McCann
Kreatører: Martin Røstvold Thorsen, Lillian Audunhus, Anne Mæhlum, Jens Petter Aarhus og Henrik Bydal
Assistenter: Cathrine Ulriksen, Tonje Myklebost
Rådgivere: Paal Tarjei Aasheim og Marius Zachariasen
Prosjektleder: Hanne Karlsen

Digital produsent: MediaFront
Kreatører: Christian Aune, Nina Nedreaas, Johannes Rummelhoff
Design: Christian Aune, Silje Gabrielsen, Espen Steinum, Hanna Petrine Munkeby, Linn Wirum
Teknisk ansvarlig: Peter Wojciechowski og Magnus Nevestad
Rådgiver: Ole Andre Sannes
Prosjektleder: Linda Vik, Karin Lima

Backend mobil og web: Laboremus

Filmproduksjon: Motion Blur
Produsent: Ola Narum Berg
Regi: Johan Tappert og Steen Hellevig
Byråprodusent: Beril Holte Rasmussen

Mediebyrå: IUM
Ansvarlig rådgiver: Cathrine Bestum
Digitale rådgivere: Fredrik Bentzen og Kjetil Angell Kjerstad
TV rådgiver: Marion Berg Odven
Print planner: Lisbeth Pedersen
DM planner: Camilla Astrup Norman

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.