I en sofa fra IKEA

Arbeid av SMFB

I høstens sofakampanje fra IKEA kan du kjøpe en hytte på Sørlandet og få en sofa med på kjøpet. SMFB har utviklet kampanjen.

IKEA starter kampanjeåret med å sponse boligannonsene for et knippe nordmenn. Boliggianten gir massiv gratis markedsføring til noen utvalgte boligprospekter i Oslo, Kristiansand, Stavanger, Bergen og Trondheim når de til helgen lar startskuddet gå for høstens sofakampanje. Felles for alle objektene er at huskjøperen får en splitter ny Tidafors-sofa fra IKEA inkludert i handelen.

– Boliger er høyinteresse, og til og med de som ikke skal kjøpe følger med i markedet. Vi vet dessuten at veldig mange som leter bolig, også er på utkikk etter ny sofa. Det er jo tross alt kanskje det viktigste møbelet vi eier. For oss var det dessuten viktig å plassere sofaen der den hører hjemme – nemlig på stua. Så da konkluderte vi med at det ultimate showroom er folk sine egne hjem, sier tekstforfatter i SMFB, Alexander Gjersøe til Kampanje.

– Vi har klokkertro på at denne kampanjen vil føre til flere veldig, veldig behagelige IKEA-sofaer rundt omkring i de mange norske hjem og hytter. At noen også fikk med en leilighet eller hytte på kjøpet er jo hyggelig for dem, sier markedskommunikasjonssjef hos IKEA, Cathrine Boije.

Sofaprospekt. Dersom den som kjøper er usikker på sofaens kvaliteter, finner man informasjonen som trengs gjennom visningsprospektet. Sofaen er blant annet tegnet inn i de tekniske tegningene, og den er nøye dokumentert i alt visningsmateriell både på FINN.no og hos megler Krogsveen.

Kampanjen er utviklet av SMFB:
Prosjektleder Jannicke Platou
Kreatører: Hans-Magne Ekre og Alexander Gjersøe
Formgiver: Nicklas Hellborg
Konsulent: Kristian Kristiansen

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.