Luftambulansen flyr over skjermen

Arbeid av Dinamo

Dinamo har fått i oppdrag av Norsk Luftambulanse å utvikle nytt kommunikasjonskonsept. Målet er å revitalisere samfunnsoppdraget og utvikle kampanjer og tiltak som tydeliggjøre dette, samt skaffe nye medlemmer i årene som kommer.

Før sommeren fikk Dinamo i oppdrag av Norsk Luftambulanse å utvikle nytt kommunikasjonskonsept. Målet er å revitalisere samfunnsoppdraget til organisasjonen og utvikle kampanjer og tiltak som tydeliggjøre dette, samt skaffe nye medlemmer i årene som kommer.

Dinamo definerte en kommunikasjonsplattform som i mindre grad enn før handler om NLA og helikopter, og i større grad fokuserer på verdien av NLA for folk flest. Det har også vært et mål å gjøre NLA relevant for yngre grupper enn de som normalt var støttemedlemmer.

«De viktigste minuttene» er et konsept som handler om å minne folk om forskjellen på tid og livsviktig tid – og minne om at livets viktigste øyeblikk kanskje ikke alltid handler om de situasjonene de fleste av oss tenker på.

Kampanjen har vært vist på print, radio, nett, DM og gjennom PR. Kampanjemålinger viser svært gode resultater, med høy oppmerksomhet og liking, og har gitt NLA svært god effekt, ifølge Dinamo.

Om en uke er det premiere på produsert film, men du kan se den her allerede nå. Du finner også to annonser i mediespilleren.

Ansvarlige hos Norsk Luftambulanse:
Markedssjef Knut Ulvensøen
Informasjonsansvarlig Marte Ramborg

Team i Dinamo:
Konseptutvikling og kreativt ansvarlige: Henrik Hagelsteen, Henrik Johs. Sæther, Rådgivning; Calle Bækken, Ivar Vereide, Pål Drage, Prosjektledelse: Anne Gro Carlsson Byråprodusent:Tonje Østby
Formgivning: Lis Lonning, Inge Fosseie
PR: Elin Tohje, Johannes Dobson.
Web: Mathias Bergersen, Andreas Dirdal, Stefan Lindskog,
DM: Hanne Løchen, Merethe Honne, Freddy Blomberg, Gisle Olstad og Jens Harrison.

Fotograf: Marcel Lelienhof
Musikk: Atle Halstensen
Etterarbeid: Toxic v/Knut Helgeland og Arnt Egil Andreassen

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.