Tar bølgen med nytt design

Screenplay står bak profil og navn til Terje Næss' restaurant ONDA på Aker Brygge.

19161 ce238 original
19162 8d348 original

Våren 2011 ble Screenplay kontaktet av Terje Ness med forespørsel om å utvikle profilen til den nye restaurantkonseptet som var under planlegging på Aker Brygge.

Oppgaven omfattet navn, logo, skilting, profil- og designelementer. Etter flere arbeidsmøter med Terje Ness og Rune Pal ble vi enige at navnet skulle være internasjonalt, det skulle være beskrivende, det skulle gi føringer på hav og sjø, og det skulle tydeliggjøre bakmennene bak restauranten, forteller daglig leder Ole Petter Holen i Screenplay.

Prosessen med Screenplay har vært systematisk og grundig. Vi er utrolig godt fornøyd med både navnet og profilen og har fått mange gode tilbakemeldinger på det, sier Terje Ness.

Bølge på spansk. 12. mai 2011 ble navnet ONDA by Pal & Ness besluttet. ONDA betyr bølge på spansk og navnet er inspirert av de arkitektoniske linjene i bygget, samt den spektakulære utsikten over Oslofjorden, sier designer Andreas Kalleberg i Screenplay.

Restauranten består egentlig av tre restauranter med hver sin profil og særegenhet. Dette prosjektet har vært utrolig gøyalt å jobbe med, spesielt fordi vi har hatt en modig oppdragsgiver som forstår betydningen av godt design, avslutter Holen.



Restauranten åpnet 20. september med over 1500 personer på gjestelisten. Foto: Screenplay

Involverte byråer

4176 62505 original

Screenplay Kommunikasjon