La mæ ta dæ med til byen min

Arbeid av Riktig Spor

Bodø kliner til med en større satsing for å markedsføre byen som bo- og arbeidssted overfor en yngre målgruppe.

Dette er første del i en større satsning fra omdømmeprosjektet Bodø i vinden for å markedsføre Bodø som bo- og arbeidssted mot målgruppen 20-40 år. Denne første delen skal skape oppmerksomhet, og bygge kjennskap til Bodø som bo- og arbeidssted. Senere kommer det mer rekrutteringsspesifikke kampanjer.

Gatekredibel inspirasjon.
Overordnet budskap er «La mæ ta dæ med til byen min», som er inspirert av to Joddski-remikser; «Hålogalandslaget» (en versjon av Karpe Diems «Vestkantsvartinga») og «Bodø State of Mind», den Nord-Norske versjonen av Jay-Z og Alicia Keys' «Empire State of Mind»).

– Det er også utgangspunktet for at denne kampanjen skal henge på flyplassen vår i 18 måneder. Der står «La mæ ta dæ med til byen min» som en diger overskrift over inngangspartiet, forteller kommunikasjonsrådgiver Jannike Ramsvik fra Riktig Spor.

Byrået Riktig Spor fra Bodø har hatt oppdraget og har utviklet kampanjen. Foto og manipulasjon er gjort av Billy Bonkers, og alle modellene er lokale og ekte. Det er laget ni annonser, ni fokusområder som Bodø i vinden vil berøre og dermed ni lokale modeller.

– Kampanjen har nå gått to av fem uker i Dagbladet Magasinet. Hver uke viser vi et oppslag og to helsider, så dette er massivt. Kampanjen kjøres også i lokalavisene Avisa Nordland, samt Nordlys. På nett ligger annonsene på db.no utvalgte dager i perioden, mens an.no viser annonsene alle fem ukene, forteller Ramsvik.

– Første dagen på db.no hadde vi 2500 treff på annonsen, en klikkrate på 0,15, og det er vi veldig fornøyd med, avslutter Ramsvik.

Du kan lese mer om kampanjen på www.bodo.no.

Prosjektleder: Jannike Ramsvik
AD: Ole-Marius Tubez Storfjell
I prosjektgruppen: Kommunikasjonsrådgiverene Brita Bjørnbakk og Jofrid Bergslid og designer Svein Henrik Hedenstad
Foto er tatt av Dag Standal i Billy Bonkers

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.